علائم اختلال نعوظ چیست ؟ از کجا بدانیم دچار اختلال نعوظ هستیم ؟

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ ناتوانی در سفت نگه داشتن کافی آلت مردان برای برقراری ارتباط جنسی می باشد که گاهی به آن ناکارآمدی جنسی نیز گفته می شود. اختلال نعوظ غیر معمول نبوده و بسیاری از مردان آن را در دوران استرس تجربه می کنند. ولی اختلال نعوظی که در اغلب مواقع رخ می دهد شایع نیست و باید درمان شود. گاهی این اختلال نشان دهنده ی مشکلات احساسی و رابطه ای می باشد که باید توسط فردی متخصص مورد بررسی قرار گیرند.
با این حال همه ی مشکلات جنسی مردان ناشی از اختلال نعوظ نیست. دیگر انواع اختلالات جنسی شامل موارد زیر می باشد:

• زودانزالی
  • دیر انزالی یا تاخیر در انزال
  • علاقه مند نبودن در برقراری رابطه ی جنسی

علائم اختلال نعوظ چیست؟

در صورتی که مشکلات زیر به صورت منظم رخ دهند احتمال اختلال نعوظ وجود دارد:

• ناتوانی در رسیدن به نعوظ
  • ناتوانی در نگه داشتن نعوظ طی فعالیت های جنسی
  • کاهش علاقه مندی به فعالیت جنسی

دیگر اختلالات جنسی مرتبط با اختلال نعوظ شامل موارد زیر می باشد:

• زود انزالی
  • تاخیر در انزال
  • نرسیدن به ارگاسم بعد از چندین تحریک
    در صورتی که هر کدام از این علائم را دارید و بیشتر از دو ماه با این علائم گریبان گیر هستید به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک می تواند دلیل این اختلال جنسی را مشخص کرده و آن را درمان کند.

اختلال نعوظ  ناتوانی در به دست آوردن و نگه داشتن نعوظ به اندازه کافی برای رابطه جنسی است. برآوردها حاکی از آن است که از هر ۱۰ مرد، یک نفر در طول زندگی خود از این مسئله رنج می‌برد. در هر سنی طبیعی تلقی نمی‌شود و ممکن است با مشکلات دیگری که در رابطه جنسی تداخل دارند، مانند کمبود میل و مشکلات ارگاسم و انزال همراه باشد. بسته به علت و شدت اختلال و هر گونه بیماری زمینه‌ای، ممکن است گزینه‌های درمانی مختلفی داشته باشید. پزشک شما می‌تواند خطرات و مزایای هر درمان را توضیح دهد و با توجه به ترجیحات شما بهترین نوع درمان را انتخاب کند.

آیا دیابت و نعوظ به یکدیگر مرتبط هستند؟

شاید نخستین سؤالی که برای درمان نعوظ در بیماران دیابتی مطرح می شود این است که آیا اصلاً دیابت و نعوظ به یکدیگر مربوط هستند؟

بله، دیابت به دلیل عدم خونرسانی به آلت تناسلی و اعصاب کنترل کننده نعوظ، می‌ تواند باعث اختلال نعوظ شود و به طور کلی نرسیدن خون به آلت تناسلی می تواند اختلال نعوظ را رقم بزند.

درمان اختلال نعوظ با شاک ویو

درمان اختلال نعوظ با شاک ویو یکی از روش‌های موثر در اختلال نعوظ می‌باشد. شاک ویو یک درمان پزشکی است که سال‌ها وجود دارد. اغلب از آن به عنوان گزینه‌ی درمان غیر‌تهاجمی برای سنگ کلیه و آسیب‌های ارتوپدی استفاده می‌شود. اخیرا از این روش درمانی برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود. درمان با شاک ویو معمولا برای بیمارانی توصیه می‌شود که به داروها پاسخ مناسبی نمی‌دهند یا درمان‌های تهاجمی بیشتری نمی‌خواهند.