درمان اختلال شخصیت

ارزیابی روانپزشکی و درمان اختلال شخصیت شامل بحث در مورد افکار ، احساسات و رفتار شما است و ممکن است شامل یک پرسشنامه برای کمک به تشخیص دقیق باشد. با اجازه شما ، اطلاعات اعضای خانواده یا دیگران ممکن است مفید باشد.

جهت دریافت نوبت برای درمان اختلال شخصیت کافیست با مشاوران ما تماس حاصل نمایید جهت تماس بر روی آیکن زیر کلیک نمایید

درمان اختلال شخصیت : معیارهای تشخیصی

هر اختلال شخصیت دارای معیارهای تشخیصی خاص خود است. با این حال ، به طور کلی تشخیص اختلال شخصیت شامل انحراف طولانی مدت از انتظارات فرهنگی است که منجر به ناراحتی یا اختلال قابل توجه در حداقل دو مورد از این موارد می شود:

نحوه درک و تفسیر خود ، دیگران و رویدادها

مناسب بودن پاسخ های احساسی شما

هنگام برخورد با دیگران و در روابط چقدر خوب عمل می کنید

آیا می توانید تکانه های خود را کنترل کنید

درمان اختلال شخصیت | بهترین راه درمان اختلال شخصیت

گاهی اوقات تعیین نوع و درمان اختلال شخصیت دشوار است ، زیرا برخی از اختلالات شخصیت علائم مشابهی دارند و ممکن است بیش از یک نوع وجود داشته باشد. اختلالات دیگر مانند افسردگی ، اضطراب یا سوء مصرف مواد ممکن است تشخیص را پیچیده تر کند. اما ارزش وقت و تلاش برای تشخیص دقیق را دارد تا بتوانید درمان مناسب را دریافت کنید.

رفتار

درمان مناسب برای شما بستگی به اختلال شخصیت خاص شما ، شدت آن و وضعیت زندگی شما دارد. اغلب ، یک رویکرد تیمی لازم است تا اطمینان حاصل شود که تمام نیازهای روانی ، پزشکی و اجتماعی شما برآورده شده است. از آنجا که اختلالات شخصیتی طولانی مدت هستند ، درمان ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد.

اگر علائم خفیفی دارید که به خوبی کنترل می شوند ، ممکن است نیاز به درمان فقط پزشک اصلی ، روانپزشک یا سایر درمانگران داشته باشید. در صورت امکان ، به یک متخصص بهداشت روانی با تجربه در درمان اختلال شخصیت مراجعه کنید.

روان درمانی که به آن گفتاردرمانی نیز گفته می شود ، راه اصلی درمان اختلالات شخصیتی است.

روان درمانی

در طول روان درمانی با یک متخصص بهداشت روانی ، می توانید در مورد وضعیت خود بیاموزید و در مورد روحیات ، احساسات ، افکار و رفتارهای خود صحبت کنید. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه با استرس کنار بیایید و اختلال خود را مدیریت کنید.

روان درمانی ممکن است در جلسات فردی ، گروه درمانی یا جلساتی که شامل خانواده یا حتی دوستان است ارائه شود. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد ، متخصص سلامت روان شما می تواند تعیین کند که کدام یک برای شما مناسب است.

شما همچنین می توانید آموزش مهارت های اجتماعی را فرا بگیرید. در طول این آموزش می توانید از بینش و دانش به دست آمده برای یادگیری راه های سالم برای مدیریت علائم خود و کاهش رفتارهایی که در عملکرد و روابط شما اختلال ایجاد می کنند ، استفاده کنید.

خانواده درمانی حمایت و آموزش را به خانواده هایی ارائه می دهد که با یکی از اعضای خانواده خود که دارای اختلال شخصیت است سروکار دارند.

درمان اختلال شخصیت | بهترین راه درمان اختلال شخصیت

شیوه زندگی و درمان های خانگی برای درمان اختلال شخصیت

همراه با برنامه درمانی حرفه ای خود ، این راهکارهای شیوه زندگی و مراقبت از خود را در نظر بگیرید:

در مراقبت خود مشارکت فعال داشته باشید. این می تواند به تلاش های شما برای مدیریت اختلال شخصیت شما کمک کند. حتی اگر تمایلی به رفتن ندارید ، جلسات درمانی را کنار نگذارید. در مورد اهداف خود برای درمان فکر کنید و برای دستیابی به آن ها تلاش کنید.

داروهای خود را طبق دستور مصرف کنید. حتی اگر احساس خوبی ندارید ، داروهای خود را کنار نگذارید. در صورت توقف ، علائم ممکن است عود کنند. همچنین ممکن است علائم متوقف شدن ناگهانی قطع دارو را تجربه کنید.

با وضعیت خود آشنا شوید. آموزش در مورد وضعیت شما می تواند شما را قدرتمند کرده و به شما انگیزه دهد تا به برنامه درمانی خود پایبند باشید.

فعال شدن. فعالیت بدنی می تواند به مدیریت بسیاری از علائم مانند افسردگی ، استرس و اضطراب کمک کند. فعالیت همچنین می تواند با اثرات برخی داروهای روانپزشکی که ممکن است باعث افزایش وزن شوند ، خنثی شود. پیاده روی ، دویدن ، شنا ، باغبانی یا انجام فعالیت بدنی دیگری را که از آن لذت می برید ، در نظر بگیرید.

از مصرف مواد مخدر خودداری کنید. الکل و مواد مخدر خیابانی می توانند علائم اختلال شخصیت را بدتر کنند یا با داروها تداخل داشته باشند.

مراقبت های پزشکی معمول دریافت کنید. از چکاپ ها غافل نشوید یا از مراجعه به متخصص مراقبت های اولیه خود غافل نشوید ، به ویژه اگر احساس خوبی ندارید. ممکن است شما یک مشکل سلامتی جدید داشته باشید که باید برطرف شود ، یا ممکن است عوارض جانبی دارو را تجربه کنید.