skip to Main Content

آموزش جنسى به زوجين

رضايت زناشويي مهم ترين و اساسي ترين عامل جهت پايداري و دوام زندگي مشترك است. رضايت زناشويي زماني وجود دارد كه وضعيت موجود در روابط زناشويي

با وضعيت مورد انتظار منطبق باشد. در صورتي كه زوج ها بتوانند سطح رضايت را در زندگي زناشويي افزايش دهند، خانواده را از آسيب ها محفوظ مي دارند. هدف اين مطالعه تاثير آموزش جنسي بر افزايش رضايت زناشويي و ابعاد آن شامل سازگاري با شخصيت همسر، بهبود ارتباط، رابطه جنسي، حل تعارض، و ايجاد نقش هاي مساوات طلبانه مي باشد.
بسیاری از اختلافات خانوادگی و حتی طلاق ها به خاطر مسائل جنسی است، زیرا ناآگاهی درباره این مباحث موجب بروز اختلافات بسیار جدی بین زوجین می شود، گرچه در ظاهر ممکن است خود را در شکلهای دیگر نشان دهد. بنابراین به منظور بهبود این روند باید اطلاعات جنسی مناسبی به زوجین ارائه داد.
رابطه جنسی موضوعی است که هر زوجی نیازمند به آن هستند و یکی از اصلی ترین نیازهای زوج برای ازدواج می باشد وداشتن رابطه جنسی خوب می تواند به تداوم زندگی زوجین بیانجامد . اما رابطه زناشویی صحیح هم نیازمند رعایت نکاتی است که با انجام آن می توان به هرچه بهتر انجام دادن رابطه کمک شایانی کند .
روابط جنسی و نزدیکی یک رابطه یک سویه نیست که هر کس فقط به فکر خواسته ها و نیازهای شخصی خویش باشد بلکه روابط جنسی یک رابطه دوسویه است که هر یک از طرفین ضمن توجه به خواسته ها و نیازهای خود باید به خواسته ها و نیازهای طرف دیگر نیز توجه نماید . پس تنها زمانی باید به روابط جنسی و نزدیکی اقدام کرد که دو طرف آمادگی برقراری رابطه جنسی را داشته باشند.
بیش از آنکه تعداد روابط جنسی و نزدیکی در زندگی زناشویی اهمیت داشته باشد کیفیت روابط جنسی است که اهمیت دارد . بسیاری از مردان و زنان هستند که شاید هر شب رابطه جنسی دارند ولی از سلامت جنسی برخوردار نیستند و کسانی هم هستند که در روابط زناشویی خود در طول ماه فقط ۲ بار رابطه جنسی دارند و از سلامت جنسی هم برخوردارند . بنابراین برای داشتن روابط جنسی لذت بخش و صحیح در روابط زناشویی باید سه اصل مهم و اساسی را رعایت کرد .

آموزش روابط زناشویی

فراهم کردن تحریک لازم در همسر
در روابط زناشویی مرد با فکر و یا در نظر آوردن نقاط شهوت انگیز و یا عوامل روانی نعوظ به او دست داده و اغلب در این حالت تحریک شده به حساب می آید آنچه در روابط زناشویی بر زن لازم است تحریک موضعی نیست بلکه تحریک موقعی است و آن زمانی است که مرد در حالیکه دخول انجام می دهد نعوظ وی کاهش می یابد و دخالت زن با تحریک مرد در حالی که عضلات مهبل را بر روی آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزدیک می کند و امکانا با دست مالیدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وی ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضی می سازد
در روابط زناشویی مرد باید در آغاز رابطه جنسی ذهن و فعالیت خود را متوجه تحریک و آماده کردن زن نماید. و البته زن نیز باید به آماده سازی مردش در این مرحله توجه داشته باشد.
قبل از رابطه جنسی لمس بخش هایی از بدن همسر لازم است
در حالی که بسیاری از افراد از رابطه جنسی لذت می برند اما گفتنی است که قبل از آمادگی همسرتان نباید این کار را انجام دهید زیرا ممکن است موجب ناراحتی و درد در او شود یا به سادگی موجب ترسیدن او شود. بنابراین قبل از انجام رابطه جنسی به لیسیدن گوش، گردن، شانه یا هر قسمت دیگر بدن اطمینان حاصل کنید که او به اندازه ی کافی هیجان زده است و از نطر جنسی تحریک شده است.
همانند گنجشک آمیزش نکنید و در روابط زناشویی همسر خود را با آرامش آماده و راضی سازید .
سعی کنید در اولین مرحله همسر خور را در شرایط نعوظ کامل قرار دهید : در مردها با تحریک آلت تناسلی و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم می شود.

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top