skip to Main Content

درمان مشکلات تولید اسپرم و تقویت کیفیت آن بستگی به علت اصلی مشکل دارد. اگر مشکلات تولید اسپرم از نظر پزشکی تشخیص داده شده باشد؛ پزشک بر حسب تشخیص قویترین داروی تقویت اسپرم را تجویز می کند.

از نظر تقویت اسپرم در برخی موارد، پزشکان ممکن است مکمل‌های غذایی و داروهای خاص را تجویز کنند که به تشخصی آنان قویترین داروی تقویت اسپرم است. در ادامه بیشتر به درمان های مؤثر برای این نوع ناتوانی جنسی پرداخته ایم.

علل ناباروری مردان

عدم باروری مردان یا کاهش شانس باروری آنان گاهی به عملکرد جنسی و در برخی موارد به کیفیت مایع منی ارتباط دارد. به طور کلی رایج ترین این دلایل عبارتند از:

  • کاهش اشتیاق جنسی: میزان اشتیاق جنسی نمایانگر تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی است. در این زمینه مصرف غذاها یا مکمل‌هایی به نام آفرودیزیاک (Aphrodisiac) وجود دارد که اشتیاق جنسی را افزایش می‌دهند.
  • اختلال نعوظ: این مشکل، که به ناتوانی جنسی هم اطلاق می‌شود، زمانی ایجاد می‌شود که مرد قادر به ایجاد یا حفظ نعوظ نیست.
  • تعداد اسپرم: تعداد یا غلظت سلول‌های اسپرم در حجم معینی از منی یکی از جنبه‌های اساسی کیفیت مایع منی و عامل باروری شناخته می شود که قویترین داروی تقویت اسپرم نیز برای همین موضوع تجویز می شود.
  • تحرک اسپرم: یکی از مهم‌ترین عملکردهای اسپرم سالم، توانایی آن برای حرکت کردن است. برای ارزیابی این فاکتور، درصد اسپرم‌هایی که در حجم معینی از مایع منی حرکت می‌کنند، اندازه‌گیری می‌شود.
  • سطح تستوسترون: کاهش هورمون تستوسترون، که هورمون جنسی مردانه نیز نامیده می‌شود، در بعضی موارد می‌تواند عامل اصلی نباروری باشد

بیشتر بدانید: علت عدم نعوظ ناگهانی چیست؟

زینک قویترین داروی تقویت اسپرم

قویترین داروی تقویت اسپرم چیست؟

داروهای تقویت اسپرم، به منظور افزایش تعداد و بهبود تحرک اسپرم جهت ساخته می شوند که می تواند تقویت باروری مردان را به همراه داشته باشد.

قوی ترین داروی تقویت اسپرم حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان‌ها است و برخی از این داروها از ترکیبات گیاهان دارویی نیز ساخته می‌شوند. این نوع محصولات به شکل قرص، کپسول، و یا مایع در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند.

دی آسپارتیک اسید برای تقویت اسپرم

همانطور که گفته شده سطح تستوسترون یکی از عوامل مهم در باروری است و قویت ترین داروی تقویت اسپرم این سطح را مورد توجه قرار می دهد.

یکی از این داروها دی آسپارتیک اسید است که با مکمل تقویت اسپرم D-AA نیز شناخته می شود. تأثیر مکمل D-AA عمدتاً بر غدد خاصی مانند بیضه‌ها و همچنین در منی و سلول‌های اسپرم متمرکز است. میزان D-AA در مردان نابارور به‌طور قابل توجهی کمتر از مردان سالم است از این رو محققان بر این باورند که این دارو بر تقویت اسپرم تأثیر دارد.

ناپایداری باروری ممکن است از دلایل ژنتیکی، وضعیت سلامت عمومی، تناسب اندام، بیماری‌ها و نوع آلودگی‌ها ناشی شودهمچنین، هرگونه تشخیص و درمان باید تحت نظر پزشک صورت گیرد و مشورت وی را دنبال کرد.

بیشتر بدانید: علت عدم نعوظ ناگهانی چیست؟

تأثیر روی بر تقویت اسپرم

مصرف مقدار مناسبی از روی نیز برای سلامتی اسپرم مهم است. این مواد معدنی ممکن است در ترکیبات برخی مکمل‌های غذایی و همچنین قویترین دارو برای تقویت اسپرم وجود داشته باشد.

علاوه بر این در افراد مبتلا به کمبود روی، مصرف مکمل افزایش اسپرم که حاوی زینک باشد، سطح تستوسترون و تعداد اسپرم را افزایش می‌دهد.

ویتامین C و D برای تقویت اسپرم

ویتامین C و D برای تقویت اسپرم

دیگر مکملی که می تواند سطح تستوسترون را بالا ببرد ویتامین D است. مردان مبتلا به کمبود ویتامین D سطح پایین تری از تستوسترون را دارند که این بر میزان باروری آنان تأثیر می گذارد.

ویتامین C نیز دگیر مورد از قویترین داروی تقویت اسپرم شناخته می شود؛ دریافت کافی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین Cضمن مقابله با برخی از آسیب پذیری های دستگاه ایمنی بدن، کیفیت مایع منی را نیز بهبود بخشد.‌

ویتامین C چگونه کیفیت مایع منی را افزایش می دهد؟

ROS به صورت مداوم در بدن تولید می‌شود، اما در افراد سالم، سطح آن کنترل می‌شود. افزایش ROS ممکن است باعث التهاب و آسیب به بافت‌ها شود و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش دهد.

همچنین، شواهد حاکی از این است که استرس اکسیداتیو و افزایش سطوح ROS می‌تواند به ناباروری در مردان منجر شود. مصرف کافی آنتی‌اکسیدان‌ها، از جمله ویتامین C، به مقابله با برخی از اثرات مضر این فرآیند کمک کرده و می‌تواند کیفیت مایع منی را بهبود بخشد.

قویترین گیاهان دارویی برای تقویت اسپرم

قویترین گیاهان دارویی برای تقویت اسپرم

علاوه بر مواردی که به عنوان قویترین داروی تقویت اسپرم معرفی شدند، برخی از گیاهان نیز داری خاصیت تقویت اسپرم هستند.

از جمله این گیاهان می توان به عصارۀ شنبلیله، گیاه خارخاسک، گیاه آشواگاندا یا جنسینگ هندی و ریشۀ ماکا اشاره کرد. برخی از این گیاهان همچون عصارۀ شنبلیله و جنسینگ هندی تقریباً اثرگذاری خود را بر تقویت اسپرم نشان داده اند.

بیشتر بدانید: قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف

نکته پایانی

در این مطلب به قویترین داروی تقویت اسپرم پرداخته شد؛ به یاد داشته باشید که پیش از هرچیز تشخیص پزشک و انجام آزمایش های لازم برای تشخیص کمبود اسپرم ضروری است و بر همین اساس پزشک برای شما داروهای لازم را تجویز خواهد کرد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد تقویت اسپرم و همچنین درمان اختلالات جنسی با مطب دکتر سعید محمدزاده تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top