skip to Main Content

اسپرم‌ها عامل اصلی لقاح و تولید مثل است و تقویت اسپرم نقش اساسی در این موضوع دارد؛ از همین رو برخی به دنبال قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف هستند.

در مورد قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف باید گفت هر چیزی که هورمون های کنترل کننده ی تولید اسپرم را تحت تاثیر قرار می دهد و یا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند می تواند به رشد سالم اسپرم ها و بهبود تعداد آنها کمک کند.

به طور کلی، تصور می شود عواملی که سطوح تستوسترون را تحت تاثیر قرار می دهند، بیشترین تاثیر را بر تعداد و کیفیت اسپرم ها داشته باشد.

درمان خانگی و قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف

محققان متوجه شده اند که به مدت چندین دهه، کیفیت اسپرم ها و میزان باروری در بسیاری از ملت های غربی در حال کاهش بوده است. برطبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ بین سال های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۱ میانگین تعداد اسپرم در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزلند ۵۹٫۳ درصد کاهش یافته است.

علیرغم وجود مطالعاتی که در حال شناسائی این مشکل هستند، دلایل این کاهش و راه های قابل اطمینان جبران این کاهش هنوز ناشناخته اند، با این حال چندین درمان غیر داروئی برای افزایش تعداد اسپرم و در مجموع سلامت کلی اسپرم ها توسط طب باستانی، طب گیاهی و طب سنتی ارائه شده است.

بیشتر بدانید: درمان زودانزالی با داپوکستین

درمان خانگی و قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف

خواص مواد غذایی آنتی اکسیدان دار برای اسپرم ضعیف

آنتی اکسیدان ها بخ عنوان یک مورد از قوی ترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف شناخته می شوند. این مواد درای مولکول هایی هستند که به حذف و غیرفعالسازی رادیکال های آزاد و دیگر ترکیبات آسیب رسان به سلول ها کمک می کنند.

برخی ویتامین ها و مواد معدنی نشان داده شده که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. چندین مطالعه مصرف آنتی اکسیدان را با افزایش تعداد اسپرم ها مرتبط دانسته است. برخی از این آنتی اکسیدان ها عبارتند از:

  • سلنیوم
  • ویتامین (Cآسکوربیک اسید)
  • ویتامین E
  • گلوتاتیون
  • کو آنزیم Q10
  • ال کارنیتین

چای سبز برای اسپرم ضعیف

برخی از داروها و دم نوش های گیاهی برای تقویت اسپرم ضعیف مناسب هستند؛ چای سبز از جمله این موارد است که می توان آن را قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف دانست.

چای سبز یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است و حاوی پلی فنول است که فعالیت های آنتی اکسیدانی آن می تواند باعث بهبود پارامترهای اسپرم و باروری شود.

چای سبز برای اسپرم ضعیف

مصرف گیاه شنبلیله برای درمان اسپرم ضعیف

دیگر مورد از قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف شنبلیله است که از دیرباز به عنوان درمانی طبیعی برای ضعف سلامت اسپرم بوده و طرفداران این مکمل غذائی اظهار دارند که این گیاه قادر به افزایش تعداد اسپرم ها است.

روی، ویتامین D و کلسیم برای درمان اسپرم ضعیف

روی یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و صدف یافت می شود. دریافت مقدار کافی روی یکی از ارکان افزایش تعداد اسپرم و تقویت آن ها می باشد.

همچنین به نظر می رسد ویتامین D و کلسیم نیز بر سلامت اسپرم ها تاثیر گذار باشند. برخی مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D در تغذیه ی روزانه می تواند با کاهش شمار اسپرم ها در ارتباط باشد.

بنابراین داروهای گیاهی مرتبط با این ویتامین ها را نیز می توان در دسته قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف دسته بندی کرد.

روی، ویتامین D و کلسیم برای درمان اسپرم ضعیف

جینسینگ برای افزایش تعداد اسپرم

اشو واگاندا، که به جنسینگ هندی هم معروف است، از دیرباز در درمان های داروئی سنتی برای چندین شکل از اختلال عملکرد جنسی مورد استفاده قرار گرفته شده است و یکی از موارد قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف به شمار می رود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ دریافت که ۴۶ مرد با تعداد اسپرم های کم که مقدار ۶۷۵ میلی گرم اشو واگاندا را برای ۹۰ روز استفاده کرده اند، افزایشی ۱۶۷ درصدی در شمار اسپرم های خود مشاهده کرده اند.

سایر موارد برای درمان اسپرم ضعیف

علاوه بر موارد گفته شده در مورد قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف، برخی تغییرات در سبک زندگی نیز می تواند به افزایش تحرک اسپرم در مایع منی مردان کمک کند، که این تغییرات عبارتند از:

  • ورزش منظم
  • حفظ وزن مناسب
  • محدود کردن قرار گیری در معرض گوشی موبایل
  • کاهش مصرف الکل
  • ترک مصرف سیگار

با اینکه مکمل های غذائی تصور می شود که راهی امن برای دریافت مقدار توصیه شده روزانه بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند، اما بدن همیشه به آسانی آنها را جذب نمی کند.، بنابراین نباید در مصرف ویتامین ها افراط کرد.

بیشتر بدانید: راه های انتقال زگیل تناسلی

نکته پایانی

در این مطلب به قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف پرداخته شد. برخی از گیاهان دارای آنتی اکسیدان و همچنین مواردی نظیر جنسینگ در طب سنتی به عنوان تقویت کننده اسپرم شناخته می شوند با این حال بهتر است درمان این مورد تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

شما می توانید برای درمان انواع ناتوانی ها و مشکلات جنسی با مطب دکتر محمدزاده تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 5 Comments

  1. سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    آقای دکتر من هم از کوتاهی آلت دارم رنج میبرم و آزو اسپرم هستم
    برای رفع مشکلم چیکار باید بکنم

  2. سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    آقای دکتر من هم از کوتاهی آلت رنج میبرم و هم آزو اسپرمی دارم بیضه هام هم کوچیکه برای رفع مشکلم میشه منو راهنماییم کنین
    اونجوری که میخوام همسرم و راضی کنم نمیشه
    برا فرزند آوری هم مشکل داشتیم اونم از طریق آی وی اف حل کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top