skip to Main Content

اعتیاد را نه­تنها می­توان از زاویه یکی از عوامل موثر بر انحلال کانون خانواده بررسی کرد بلکه می­توان آن را به عنوان یکی از عوامل موثر بر زندگی انسانها در قرون جدید که خطری بسیار بزرگتر از بعضی اپیدمیها بر سلامت جسم و روح انسان را مورد بررسی قرار داد.اعتیاد عامل طلاق

از بزرگترین مصائب جهان امروز که سلامت میلیونها انسان را به شدت تهدید می­کند اعتیاد به مواد مخدر است. گرایش به اعتیاد و مواد مخدر از آسیبهایی است که انسان را نسبت به معنویت و فرهنگ اجتماعی بیگانه می­کند و موجبات انحطاط و فروپاشی زندگی فردی و حیات جامعه را فراهم می­آورد. اگر بخواهیم به طور خلاصه علائم تشخیص اعتیاد در معتادین به مواد مخدر را به صورت فهرست­وار بنویسیم این علائم عبارت است از:

1-تمایل به کناره­گیری از بستگان و معاشرت با دوستان مشکوک 2-تضعیف حافظه، عدم احساس مسئولیت و وقت­شناسی 3-اطاعت و چاپلوسی بیش از حد و بی­شخصیتی و بی­غیرتی در مقابل دیگران 4-یاوه­گویی، دروغگویی، ستیزه­جویی، بی­حوصلگی، شب بیداری 5-انزواطلبی و گریز از جمع و غیره که نمونه­ای از دهها عارضه اخلاقی و شخصیتی اعتیاد می­باشد.

اگرچه عده­ای مهمترین عامل اعتیاد را فقر و بیکاری می­دانند، در حالیکه طبق تحقیقات بعمل آمده فقط صرفاً 6/4 درصد از معتادان و افراد دستگیرشده بیکار بوده­اند.

کشور ایران متأسفانه با 1925 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان در معرض جدی مخاطرات ناشی از حمل و نقل و توزیع مواد مخدر می­باشد.

به اعتقاد کارشناسان هم­اکنون صدها میلیون دلار صرف­نظر از زیانهای معنوی، خرج دود کردن و به هدر رفتن سرمایه­های مادی کشور می­شود. به گونه­ای که با این مبلغ می­توان بیش از 9000 مدرسه که در هریک 350 شاگرد و مجموعاً بیش از سه میلیون نفر تحصیل کننده یا 300 بیمارستان مجهز که در سال 30000 بیمار را معالجه نمایند ساخت.

تحقیقات ثابت کرده است که یکی از عوامل اعتیاد ضعف روانی است که معمولاً معتادان دارای والدینی با عواطف دوگانه و متضاد هستند، مادر به شدت کنترل کننده و محدودکننده است و از سوی دیگر او را از خود طرد می­کند.

فرد معتاد اغلب از وجود یک پدر آزادمنش و منطقی و سالم که همیشه حضور فعال و دوستانه­ای داشته باشد، متأسفانه محروم است در مجموع فرزندان خانواده­هایی که بیش از حد سختگیر و یا بیش از حد و اندازه سهل­گیر هستند استعداد بیشتری برای گرایش به سوی مواد مخدر دارند. یعنی در خانواده­هایی که کودکان یاد نمی­گیرند تا ارضای خواسته­های خود را به تأخیر اندازند همیشه به دنبال برآوردن سریع نیازهای خود هستند و زمینه را برای بروز جرم و اعتیاد فراهم می­کنند.

پیوست ها:


انزال زودرس|زودانزالی|دیرانزای|میکروپنیس|درمان مشکلات جنسی|درمان ناتوانی جنسی|درمان عدم نغوظ

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top