skip to Main Content

انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردانانزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان


 

انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان است که تاثیرات عمیقی برزندگی زناشویی افراد دارد. اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند.

اگر بیماری اختلال نعوظ شایع‌ترین بیماری جنسی مردان بالای ۴۰ سال باشد، قطعا انزال زودرس شایع‌ترین بیماری جنسی مردان زیر ۴۰ سال است. حتی برخی از دانشمندان با در نظر گرفتن کل مبتلایان این بیماری نسبت به کل جمعیت مردان، انزال زودرس را شایع‌ترین بیماری جنسی در کل مردان می‌دانند.

در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته که امکان آمارگیری در این زمینه وجود دارد، برآورد می شود۳۰ تا ۷۰ درصد مردان به نوعی در طول عمر خود دچار این بیماری می شوند. در ایران آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، چرا که اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند. اگرچه همه این بیماران از یافتن راه‌حلی برای رهایی از شر آن خوشحال می‌شوند

انزال زودرس چیست؟

انزال زودرس عبارت است از انزالي كه زودتر از زمان دلخواه زوجين رخ دهد و باعث نارضايتي يك يا هر دوي آنهاشود. يعني حتي اگر زوجه نيز در اغلب نزديكي‌ها احساس كند كه انزال همسرشزود تر از زمان مورد انتظار اوست و اين حالت باعث نارضايتي او شود، حتي اگر مرد چنين احساسي نداشته باشد، انزال مرد، زودرس بوده و بايد بررسي شود. به عبارتي اگر انزال مردي پس از 8 دقيقه صورت گيرد و همسرش در عرض 5دقيقه ارضا شود، انزال مرد به موقع بوده و زودرس محسوب نمي‌شود. در حاليكه اگر مردي حتي پس از 20 دقيقه فعاليت جنسي به انزال برسد ولي همسرش پس از 35 دقيقه ارضا شود، انزال مرد زودرس در نظر گرفته مي‌شود.
طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین۳ تا ۱۰دقیقه (بسته به سن و شرایط جسمی فرد) متغیر و بطور متوسط ۵ دقیقه برای مردان جوان است. هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس دربسیاری از افراد ودربرخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که دربیش از 50درصد نزدیکی های فرد رخ می دهد . یعنی  مردی دچار بیماری انزال زودرس است وباید درمان شود که دربیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.

عوامل انزال زودرس :
اکثر موارد انزال زود رس فاقد عامل يا دليل خاص است. با بالاتر رفتن تجربه ي جنسي و سن، مردها ياد مي گيرند که ارگاسم خود را به تاخير بيندازند. البته فرضیه های مختلف بیولوژی وروانشناسی دراین زمینه مطرح است که شامل موارد زیر است: عدم تجربه های اولیه ، عدم تمایل همسر،کمبود فعالیت جنسی ، بیماریهای عصبی وضربه روی اعصاب سمپاتیک دراثرجراحی، اضطراب ،سابقه مقاربتهای پنهانی وشکستگی لگن.

روش تشخيص
متخصص و پزشک مربوطه سابقه ي جنسي و پزشکي شما را بررسي خواهد کرد و آزمايشات کلي را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نيز صحبت کند، چون انزال زود رس ممکن است دلايل بسياري داشته باشد. پزشک مربوطه آزمايشات لازم را انجام مي دهد تا مشکلات پزشکي فرد را بررسي کند.

 

 

روش درمان
در بسياري موارد، هيچ درماني براي انزال زود رس وجود ندارد و خود به خود درمان ميشود. انجام تمرينات ريلکسيشن و استفاده از متدهاي منحرف کردن حواس ميتواند به به تاخير انداختن انزال کمک کند. در بعضي مردها قطع استفاده از تنباکو، مشروبات الکلي و مواد مخدر در اين زمينه بسيار کمک کننده خواهد بود.

درزیربعضی ازمتدهایی که باعث به تعویق افتادن انزال زودرس می شودبه  تفکیک شرح داده شده است:

–        Fore play  (معاشقه جنسی)

اکثر مردان به موضوع fore play یا معاشقه قبل از انجام عمل نزدیکی بی توجه بوده لذا شریک جنسی آنها بعد از خودشان به ارگاسم میرسد وهمین موضوع درتماسهای بعدی باعث تنش شده وانزال زودرس راتشدید میکند..بایدبه مراحل یک کورس جنسی کاملا توجه کرد.یک معاشقه جنسی خوب میتواند تا حد زیادی فاصله زمانی برای رسیدن به ارگاسم را بین زن و مرد کمتر کرده وخیلی کمک کننده باشد.

squeezing techniqu

یکی از آنهااست.دراین روش آلت شما توسط خودتان یاشریک جنسی تان بوسیله دست تحریک میشود ولی به محض اینکه خواستیدبه انزال برسید،سریعا”تحریک را قطع کرده وتوسط دوانگشت شست واشاره زیر‌آلت تناسلی(درست محل ختنه‌ درپایین گلانس)را فشار داده وتا بیست میشمارید.این فشار باعث میشود تاازرسیدن به ارگاسم خارج شده وبتوانید مجددا” به تحریک جنسی ادامه دهید.بعدازچندبار تکرار میتوانید دربارپنجم به تحریک ادامه داده وانزال داشته باشید. به مرور زمان و باتکرار این تمرین دریک دوره حداقل ۲ماهه بدن شما یاد میگیردکه هنگام فعالیت جنسی دیرتر به ارگاسم برسد و مشکل شما بر طرف خواهد شد.

-روش Start & Stop

یكی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زود رس روش start & stop نام دارد.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعداز آنكه تحریك شما به حداكثر رسید و درست پیش از آنكه ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته وبرای مدت كوتاهی هیچ تحریكی انجام نمی دهید.هر چند در ابتدا ممكن است مشكل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد.یكی از بهترین راههای انجام این روش آنست كه در ابتدا از روش 4به 1 شروع وبعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید.یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده وبعد مكث كنید ودوباره چهار بار وارد نموده ومجددا چند ثانیه صبركنید وهمین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید.بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریك را بتدریج افزایش داده ودر نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی ویكبار توقف(9به1) برسانید.
 
لازم به تذكر است كه چون بیشترین لذت زن در هنگام ورود آلت تناسلی مرد به واژن میباشد بسیاری از زنها نیز طرفدار این روش بوده واز آن لذت جنسی زیادی میبرند.
 
علاوه بر این تعدادی از پوزیشن های نزدیكی وجود دارد كه چون در آنها تحریك آلت تناسلی مرد به حداقل میرسد میتوانند درطولانی كردن زمان رسیدن به انزال مفید باشند. .

–        کاندوم

یکی دیگر از راههای جلوگیری از انزال زودرس استفاده از کاندوم میباشد.کاندوم یکی از روش های پیشگیری از حاملگی بوده که از انتقال بیماریهای جنسی بویژه ایدز وسوزاک هم جلوگیری میکند.بعلت پوشش پلاستیکی کاندوم آلت تناسلی کمتر تحریک شده و زمان انزال طولانی تر می شود.عده ای حتی ترجیح میدهند برای طولانی ترشدن زمان رسیدن به ارگاسم ازدو کاندوم بروی هم استفاده کنند.اخیرا” نوعی کاندوم توسط شرکت viagra تولید و در ایران نیز توزیع شده که دارای مواد بی حسی وتاخیری است و مانع انزال زود رس میشود.به هرحال استفاده از کاندوم تا حدزیادی به سلیقه طرفین بستگی دارد .چون بعضی از زوج ها معتقد استفاده از کاندوم لذت یک نزدیکی طبیعی راازبین می برد وآن راپلاستیکی وبی احساس می کند .بیادداشته باشید که هنگام استفاده از کاندوم از موادروغنی مثل وازلین استفاده نكنید چون احتمال پارگی آن وجود داشته وخطر حاملگی ویا انتقال بیماری های جنسی بخصوص ایدز را بدنبال دارد.
داروهای بی حسی:

 یكی از راههایی كه اخیرا خیلی مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از داروهای بی حسی است.كلیه این مواد از خانواده لیدوكایین بوده وبه فرم های مختلف مانند اسپری، كرم، ژل دربازار وجود دارند.این داروها با بلوك كردن هدایت عصبی مانع انتقال تحریك حسی از اعصاب ناحیه آلت شده و درنتیجه زمان رسیدن به انزال افزایش می یابد.باید توجه داشت كه استفاده از مواد بی حسی شمشیر دو لبه بوده واستفاده زیاد و نادرست از آنها میتواند هدایت عصبی را از آلت كاملا متوقف
 نماید. درنتیجه مرد نه تنها از نزدیكی هیچ احساس لذتی نمی برد بلكه حتی ممكن است برای مدت كوتاهی شهوت خود را هم از دست بدهد وحتی قادر به نعوظ و انجام عمل نزدیکی هم نباشد!
 اگر از اسپری استفاده میكنید باید نوع مرغوب آنرا تهیه كنید.كلیه اسپری های بی حسی با نامهای جعلی 24000 و36000 و40000 ومانند آن كه از كشورهای عربی وارد میشوند تقلبی بوده و استفاذه از آنها بی خطر نیست.بهترین محل برای استفاده از اسپری ناحیه زیر كلاهك آلت است.بهتر است بیست دقیقه قبل از نزدیكی یك یا دو پاف در این محل اسپری نمایید.به مرور زمان هر كس با توجه به وضعیت بدنی میتواند مقدار اسپری مناسب برای بدن خود را پیدا كند. روش استفاده از كرم ها وژل های بی حسی هم مانند اسپری است.هنگام استفاده از مواد بی حسی بیاد داشته باشید كه حتما چند دقیقه قبل از انجام نزدیكی باید آلت خود را چند بار با آب بشوویید یا اینكه از كاندوم استفاده نمایید زیرا این مواد خیلی سریع از طریق مخاط واژن جذب شده وباعث بی حسی آن میشود در نتیجه شریك جنسی شما هیچ لذتی از آمیزش نمیبرد و یا اینکه دیرتر ارضاء خواهد شد و نتیجه معکوس خواهید گرفت. در صورت استفاده از مواد بی حسی باید به وضعیت طرف مقابل نیز توجه داشته باشید.بعضی ها خوشحال ازاینكه دیگر انزال زودرس ندارند، مدت طولانی پشت سر هم نزدیكی كرده و باعث آسیب مخاط واژن واحساس درد وناراحتی در طرف مقابل میشوند.بهمین خاطر ممكن است دفعه آینده، دیگر اسپری بی حسی خود را در كشو كنار تختخواب پیدا نكنید!

دارو درمانی:

برای درمان انزال زودرس به روش دارو درمانی، از داروهای زیادی می‌توان استفاده کرد که رایجترین آنها انواعی از ضدافسردگی‌ها به نام مهارکننده‌های اختصاصی بازجذب سروتونین مثل سرترالین، فلوکستین و پاروکستین هستند.

این داروها به این دلیل استفاده می شوند چون یکی از عوارض جانبی آنها ،جلوگیری کردن ازارگاسم است که باعث به تاخیر انداختن انزال می شود.

البته این داروها از طرف اداره نظارت غذا و داروی آمریکا برای درمان انزال زودرس تایید نشده اند. معمولا یک قرص با دوز کم چند ساعت قبل از نزدیکی به خوبی می‌تواند زمان انزال را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد .

–        روان درمانی:

درروان درمانی، خصوصا در کسانی که به سکس درمانی ودارو درمانی پاسخ مناسبی نمی دهند ، مشکل زمینه ای روانی فرد ازطریق صحبت کردن ومشاوره برطرف می شود. این روش هم باید توسط یک متخصص انجام شود.

روشهای دیگر :
بسیاری از جوانان برای افزایش کنترل انزال اقدام به استمناء قبل از نزدیکی می کنند تا با این کار کنترل بیشتری بر ارگاسم خود پیدا کنند اما این روش خیلی موثر نیست. (گناه کبیره)

پوزیسیون خوب نزدیکی:

وضعیت معمول نزدیکی (مرد در بالا) کمکی به کنترل انزال زود رس نمی کند. مرد به پشت می خوابد و زن فعال تر عمل می کند و مرد می تواند جریان نزدیکی را هدایت کند.

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top