skip to Main Content

انزال زودرس در مردان معمولا بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه پس از شروع رابطه جنسی رخ می دهد.بنابراین انزال زیر ۲ دقیقه را باید انزال زودرس در نظر گرفت. درمان انزال زودرس در مردان با معاینه و تشخیص پزشک متخصص امکان پذیر است .

این مسئله در رده اختلالات جنسی دسته بندی می شود، هرچند برخی آن را با اختلال عدم نعوظ اشتباه می گیرند؛ البته اختلال انزال زودرس می تواند با اختلال عدم نعوظ نیز همراه باشد.

زمان طبیعی انزال چقدر است

زمان طبیعی انزال در هر فرد میتواند متفاوت باشد.

روش های درمان انزال زودرس در مردان

 

۱–درمان­هاي موضعي برای درمان انزال زودرس در مردان

یکی از روش­های درمان انزال زودرس استفاده از كرم­هاي بيحس كننده مانند ژل ليدوكابين ۲% و اسپري­هاي بيحس­كننده است. (ژل ۲% ليدوكابين + كرم پريلو كابين ۲.۵% + استفاده از كاندوم باعث افزايش زمان انزال مي­شود و استفاده از اسپري­هاي بيحس كننده به دليل ايجاد حالت تكرر بعد از مصرف زياد توصيه نميشود.)

درمان انزال زودرس مردان

بیشتر بدانید: درمان عدم نعوظ

 

دارو برای درمان انزال زودرس در مردان

داروهاي مهاركننده بازجذب سرتونين و ضد افسردگي در درمان انزال زودرس موثراند، بر فرض مثال مي­توان به داروهاي خانواده اس اس آر آي، اشاره كرد كه شامل داپوكستين، فلوكستين، پاروكستين و سرتالين مي­باشند و همچنين گه گاه داروي وياگرا را توصيه مي­كنند.

(درمان­هاي دارويي برای درمان انزال زودرس در مردان را در مراحل حاد بيماري كه بيماري از فاز پزشكي وارد فاز رواني شديد شده و موجبات مشكلات عديده در روابط فرد شده است، تجويز ميشوند و استفاده بدون نظر پزشك از اين داروها به دلايل ماهيت­هاي اعتيادآور و شرطي كننده و گهگاه تكرر جنسي و همچنين آمار بالاي خودكشي در اثر استفاده از داروهاي ضد افسردگي، توصيه نمي­شود، لذا در صورت تمايل به استفاده از اين روش حتما قبلا با يك متخصص سايكوتراپ يا روانكاو مشورت كنيد).

درمان انزال زودرس در مردان

درمان­هاي رفتاري

اين نوع درمان انزال زودرس در مردان از موثرترين و سالم و بدون عارضه­ترين نوع درمان­ها مي­باشند و بر طبق آنها فرد به جاي استفاده از دارو يا مواد مصنوعي با استفاده از روش­هاي آموزشي رفتاري، سعي مي­كند كه رفتار و احساسات خود را كنترل كند (در بيشتر مواقع اين روش­ها اولين پيشنهاد براي درمان مي­باشند)، اين روشهای درمان انزال زودرس به هفت بخش تقسيم مي­شوند كه شامل:

تكنيك ماستر و جانسون

اين روش شامل يادگيري، تشخيص و كنترل احساسات و رفتارهايي است كه منجر ميشود فرد به اوج نقطه لذت برسد و انزال صورت گيرد، اين روش نياز به اراده و تمرين زياد دارد، اما از جمله موثرترين روشهاي درماني است كه تاكنون براي درمان انزال زودرس شناخته شده است، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود يا شريكش، تحريك مي­شود و هر بار كه به نزديكي نقطه اوج لذت مي­رسند، عمل تحريك را متوقف و بعد از چند لحظه كه احساسات فروكش كرد، دوباره اقدام مي­نمايند، بعد از چند روز تمرين اوليه، عمل زناشویی به روشي كه مرد در زير و زن در بالا قرار مي­گيرد عمل تكرار مي­شود به اين صورت كه مرد در زمان نزديك شدن به اوج نقطه لذت با آگاه كردن زن كه در اينجا كنترل عمل زناشویی را در دست گرفته، او را باخبر مي­سازد تا رابطه را كنترل كند، بر طبق اين روش كه از جمله بهترين روشهاي درماني است، فرد بعد از چندين هفته تمرين و ممارست، به مرحله­اي مي­رسد كه كنترل رابطه جنسي برايش شرطي مي­شود و ميتواند با كنترل احساسات خود، هم زمان رابطه­اش را زياد كند و هم شريكش را ارضاء كند. (كليه اصول اين روش بر پايه تحريك و توقف قبل از نقطه اوج لذت مي­باشد، لذا از جمله بهترين روشها براي افزايش مهارت جنسی محسوب ميشود).

درمان انزال زودرس در مردان

بیشتر بدانید: درمان انزال زودرس

تكنيك فشار برای درمان انزال زودرس در مردان

بر طبق اين روش درمان انزال زودرس در مردان با فشار دادن انتها يا سر آلت تناسلي قبل از انزال، از انزال جلوگيري ميشود كه دليل جلوگيري كردن آن اين است كه با فشار آوردن به اين نقاط فشار خون در اين نقاط كم ميشود و درنتيجه نعوظ يا ارکشن Erection كم ميشود و انزال دير انجام مي­پذيرد.

درمان انزال زودرس در مردان

خودارضائی قبل از انجام سکس (این روش به دلیل منحرف کردن سکس توسط استمناءهای غیرطبیعی خیلی توصیه نمی­شود.)

پوزسيون خوب هنگام مقاربت

روشهاي معمول (مرد در بالا) كمك خيلي زيادي به درمان انزال زودرس نمي­كند، براي درمان مي­بايست از روشهايی كه در آن مرد به پشت خوابيده و زن در رو عملیات جنسی را با فعاليت زياد كنترل مي­كند از جمله بهترين روشها براي درمان ميباشند.

 

تعدد مقاربت

زياد كردن تعداد سکس در طول هفته و روز مي­تواند به درمان انزال زودرس کمک كند به طوري كه اگر هفته­اي دو بار سکس داريد و آن را تبديل به هفته­اي ۴ الي ۶ بار برسانيد، بعد از چند هفته مشكل زود انزاليتان تا حدودي رفع مي­شود.

 

استفاده از كاندوم

استفاده از کاندوم و بخصوص از نوع بيحس كننده آن كه در بازار به فرواني موجود است، ميتواند به دليل كمتر كردن ميزان تماس آلت جنسی مردانه، باعث رفع زودانزالي شود.

 درمانهاي رواني – عاطفي

يكي از بهترين­ها و موثرترين روشها براي رفع انزال زودرس و افزايش لذت در روابط زناشويي، جايگزيني عشق بازي در رابطه جنسی است، بديهي است كه در زمانيكه عشق بازي در رابطه جنسي برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازي با يكديگراند، ديگر زودانزالي معني خود را از دست ميدهد! كارهايي مثل نوازش، تحريك كلامي و بدني زن قبل از دخول و كارهايي مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه، مي­توانند به اين مهم كمك كنند. (به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام سکس مشغول عشق بازي باشند به دليل اينكه رضايت جنسي هر دو طرف ايجاد مي­شود، زودانزالي به طور كلي برطرف مي­شود).

درمان­هاي سنتي و گياهي

دمكرده گل شقايق و دارچين و همچنين سياه دانه و بخته سنجد در روغن زيتون باعث ديرانزالي يا به اصطلاح سفتي كمر مي­شود، همچنين ماليدن حنا هم در بعضي از متون قديمي آورده شده (صحت علمي روشهاي فوق تاييد نشده و بيشتر تجربي­اند! تا علمي !)

زودانزالی در اصل مشكل يا بيماري محسوب نمي­شود و ميتوان گفت كه اين وسواس فكري افراد و اضطراب آنها از داشتن يك رابطه با كيفيت است كه منجر بروز اين امر مي­شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرين بيشتر بهترين راهكار براي پيشگيري و درمان اين مشكل­اند و از همه بهتر و مهمتر اضافه کردن عشق بازی به رابطه جنسی است.

نکته آخر اینکه با وجود تمام مشکلاتی که زود انزالی می تواند برای شما و شریک زندگی تان ایجاد کند، اما این یک اختلال بدون راهکار نیست.

این نکته را بدانید که هرچه از استرس، اضطراب، افسردگی و در کل اختلالات روانی و ذهنی رهایی یابید بهتر خواهید توانست بر انزال زودرس غلبه کرده و رابطه ای عادی را تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top