skip to Main Content

برای درمان اختلال یا عدم نعوظ در بیماران دیابتی، توصیه می شود که از داروهای خوراکی مانند داروهای موثر بر اختلال نعوظ استفاده شود. همچنینهورمون درمانی نیز برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ مفید است. 

علاوه بر این مواردکنترل دیابت، کنترل فشار خون و کنترل کلسترول راهکار اول برای جلوگیری از مشکلات جنسی و کمک به کاهش آن در مردان دیابتی مبتلا به اختلال نعوظ است. در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.  

دیابت چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟ 

پیش از پرداختن به درمان عدم نعوظ در بیماران دیابتی بهتر است نگاهی به دیابت و چگونگی کنترل آن داشته باشیم. دیابت یک بیماری مزمن است که در آن سطح قند خون بالا می‌ رود. برای کنترل دیابت، رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش، کنترل قند خون و در برخی موارد استفاده از انسولین یا داروهای خوراکی توصیه می‌ شود 

همچنین، پیشگیری از دیابت با تغییر سبک زندگی، اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌ های فرآوری‌ شده پر شکر، و مصرف مواد غذایی با فیبر بالا مانند سبزیجات، محصولات غلات کامل و میوه‌ ها توصیه می‌ شود. 

بیشتر بدانید: درمان زود انزالی با وازلین امکان پذیر است؟

دیابت چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟ 

آیا دیابت و اختلال یا عدم نعوظ به یکدیگر مرتبط هستند؟ 

شاید نخستین سؤالی که برای درمان نعوظ در بیماران دیابتی مطرح می شود این است که آیا اصلاً دیابت و نعوظ به یکدیگر مربوط هستند؟  

بله، دیابت به دلیل عدم خونرسانی به آلت تناسلی و اعصاب کنترل کننده نعوظ، می‌ تواند باعث اختلال نعوظ شود و به طور کلی نرسیدن خون به آلت تناسلی می تواند اختلال نعوظ را رقم بزند.  

دیابت چه بلایی سر عروق آلت تناسلی می آورد؟ 

تاثیر دیابت بر روی بافت آلت تناسلی قابل چشم پوشی نیست. در حقیقت دیابت تمام شریان های کوچک خون رسان به عضلات آلت تناسلی را مسدود می کند 

البته دامنه آسیب های دیابت به عروق تنها مختص عروق کوچک نیست. بلکه بر خونرسانی به شریان اصلی نیز تاثیر خواهد گذاشت بر همین اساس فرد ممکن است به نعوظ جزئی دست پیدا کند اما نتواند آن را حفظ کند.  

آیا دیابت و نعوظ به یکدیگر مرتبط هستند؟ 

قدم اول، کنترل دیابت  

به منظور درمان اختلال یا عدم نعوظ در بیماران دیابتی در وهله اول باید دیابت را کنترل کرد و سپس به سراغ درمان نعوظ رفت. اما چگونه دیابت را باید کنترل کرد؟  

برای کنترل دیابت، شما باید رژیم غذایی صحیح و منظم داشته باشید، ورزش کنید، داروهای خود را به موقع مصرف کنید و به موقع به پزشک خود مراجعه کنید.

برخی از غذاهایی نیز می‌ توانند به کنترل دیابت کمک کند از جمله دانه های کتان، سبزیجات، ماهی، گردو و … است. همچنین پیاده روی سریع یکی از بهترین ورزش‌ هایی است که به طور طبیعی دیابت را کنترل می‌ کند 

دارو درمانی برای درمان اختلال یا عدم نعوظ در بیماران دیابتی 

پزشکان معمولا اولین درمانی که برای این افراد توصیه می کنند استفاده از دارو است. در همین راستا درمان اختلال نعوظ در بیماران دیابتی با داروهای خوراکی مانند (ویاگرا)، واردنافیل (لِویترا، استکسین)، تادالافیل و آوانافیل (استندرا) صورت می گیرد.  

داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ در بیماران دیابتی باید طبق دستور پزشک مصرف شود. معمولاً این داروها قبل از فعالیت جنسی توصیه می شوند.

همچنین، مصرف همزمان با غذا ممکن است باعث کاهش اثرات دارو شود. پزشکان معمولاً به بیماران توصیه می کنند که قبل از شروع درمان با دارو، رژیم غذایی و فعالیت‌ های ورزشی خود را با پزشک خود مطرح کنند. 

دارو درمانی برای درمان نعوظ در بیماران دیابتی 

درمان اختلال یا عدم نعوظ در بیماران دیابتی پایدار است؟ 

اگر دیابت بلافاصله پس از تشخیص کنترل شود، می توان امیدوار بود که اختلال نعوظ نیز کنترل شود. اما اگر فرد برای سال ها به بیماری دیابت مبتلا بوده و پس از مدت ها تصمیم به کنترل آن بگیرد، دیگر نمی توان امید چندانی به کنترل اختلال نعوظ داشت.  

بیشتر بدانید: نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان

نکته پایانی 

دیابت یکی از بیماری هایی است که انسان مدرن را تهدید می کند. قطعا برای درمان اختلال یا عدم نعوظ در بیماران دیابتی باید بیش از هرچیز دیابت را کنترل کرد و برای کنترل دیابت نیز باید الگوریتم زندگی را تغییر داد و سپس به سراغ سایر درمان های مرتبط با اختلالات جنسی حرکت کرد.  

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی می توانید با مطب دکتر محمدزاده تماس بگیرید.  

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top