در طول دوران زندگی نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان، سبب درگیری ذهنی برای خود این افراد و شریک زندگی شان می شود. این مشکل به خصوص در مردان بالای 40 سال بسیار رایج است.

این اختلالات در اصطلاحی علمی با نام های Erectile Dysfunction، Impotence و ED شناخته می شوند.

چه چیزی باعث ناتوانی جنسی می شود؟

پیش از پرداختن به نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان، بهتر است به دلیل ایجاد این مشکل بپردازیم؛ بسیاری از عوامل موثر بر سیستم عروقی، سیستم عصبی و سیستم غدد درون ریز می توانند باعث یا عامل تشدید ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ شوند.

اگرچه با افزایش سن احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی بیشتر است، اما سن صرفا دلیل ایجاد ناتوانی جنسی نیست و این عارضه در هر سنی قابل درمان است.

بیشتر بدانید: درمان اختلال نعوظ

علائم ناتوانی جنسی چیست؟

از مهمترین نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان این است که به سختی می توان نعوظی کافی برای رابطه جنسی به دست آورده یا آن را حفظ کرد.ممکن است نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان یک علامت هشدار دهنده اصلی برای بیماری قلبی عروقی باشد که نشان دهنده ایجاد انسداد در سیستم عروقی مردان است.

برخی از مطالعات نشان داده اند که مردان مبتلا به ناتوانی جنسی در معرض خطر جدی حمله قلبی، سکته مغزی یا مشکلات گردش خون در پاها هستند. اگر به ناتوانی جنسی مبتلا باشید احتمالا موارد زیر را تجربه کرده اید:

• مشکل در نعوظ و اختلال نعوظ
  • مشکل در حفظ نعوظ برای مدت زمان کافی
  • کاهش میل جنسی
  • احساس خجالت یا گناه
  • عزت نفس پایین

نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان چیست؟

سایر نشانه های ناتوانی جنسی

نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان صرفا شامل موارد بالا نیست بلکه ممکن است آثاری ثانویه نیز به همراه داشته باشد. برخی از این اختلالات که در ادامه می آید مربوط به ناتوانی جنسی یا ممکن است علائمی مشابه آن داشته باشد.

• انزال زودرس (انزال زودرس)
  • ناتوانی در ارگاسم بعد از تحریک کافی
  • تاخیر در انزال (زمانی که انزال بیش از حد طول می کشد)

دلایل ایجاد ناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی می تواند ناشی از مشکلات سلامتی، مسائل عاطفی یا هر دو باشد. برخی از عوامل ریسک زا برای بروز نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان عبارتند از:

• بالای 50 سال بودن
  • داشتن قند خون بالا (دیابت)
  • داشتن فشار خون بالا
  • داشتن بیماری قلبی عروقی
  • داشتن کلسترول بالا
  • استفاده از مواد مخدر یا نوشیدن بیش از حد الکل
  • چاق بودن
  • نداشتن ورزش

اگرچه نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان با افزایش سن شایع تر می شود، اما پیر شدن همیشه باعث ناتوانی جنسی نمی شود. برخی از مردان تا 80 سالگی عملکرد جنسی خود را حفظ می کنند.

درمان نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان

درمان ناتوانی جنسی آقایان

برای رفع نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان از روش های متفاوتی استفاده می شود. برخی از این روش ها متکی به دارودرمانی است و برخی دیگر بر انجام تمرینات خاص متمرکز است.

در روش درمانی با دارو، عموما از داروهای مهارکننده باز جذب همچون سرترالین، فلوکستین، کلومی پرامین و پاروکستین برای درمان زود انزالی تجویز می شوند. بر حسب نوع دارو و دز تجویزی آن مدت زمانی طول می کشد تا تغییرات خود را نشان دهد و معمولا این بازه زمانی 1 تا 2 هفته خواهد بود.

بیشتر بدانید: درمان قطعی زود انزالی

زمان مراجعه به پزشک

برای بسیاری از موارد دیده شده که بحث در مورد نگرانی های مرتبط با نشانه ها و علائم ناتوانی جنسی مردان خجالت آور تلقی می شود، اما در واقعیت باید این خجالت را کنار بگذارید و با پزشک تان صحبت کنید. انزال زودرس یامشکل نعوظ هر دو از مشکلات شایع هستند و درمان آن ها وجود دارد.

در صورت تمایل به درمان میتوانید با شماره های تماس کلینیک دکتر سعید محمدزاده تماس بگیرید و وقت پذیرش دریافت کنید.

1. سلام آقای دکتر خوب هستی من الان ده سال ناتوانایی جنسی دارم یکی از رگ خون رسانی باریک شده با قرص آلتم یکمی صفت می شود دستتان درد نکند برام راهنمایی کنید مرسی ممنون