skip to Main Content

یافتن روشی برای درمان قطعی زود انزالی همواره در ذهن برخی از افراد بوده است و در این بین مشخصا روانپزشکان و سکسولوژیستها بیشتر چنین دغدغه ای دارند.

سوال اصلی این است که آیا اصلا اختلالی به نام زود انزالی قابل کنترل است؟ در ادامه به همین موضوع خواهیم پرداخت.

زودانزالی چیست؟

بر اساس یک پژوهش صورت گرفته بر روی 500 زوج، مشخص شد که میانگین زمان انزال حدود 5 دقیقه و نیم پس از شروع رابطه جنسی است.

دستورالعمل های بین المللی انزال زودرس را در عرض 1 دقیقه پس از نزدیکی تعریف می کنند. با این حال، به شما و شریک زندگی شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا از زمان انزال شما راضی هستید یا خیر. اگر زمان انزال باعث ناراحتی مداوم شما می شود، باید به سراغ روش هایی برای درمان قطعی زود انزالی رفت.

درمان قطعی زود انزالی چیست؟

چند نوع انزال زودرس داریم؟

برای اینکه در مورد درمان قطعی زود انزالی صحبت کنیم، نخست باید بدانیم که چند نوع انزال زودرس وجود دارد؟

  • انزال زودرس اولیه؛ یعنی همیشه با این مشکل مواجه بوده اید
  • انزال زودرس ثانویه (Secondary premature ejaculation)؛ یعنی اخیراً دچار مشکل شده اید

علل انزال زودرس اولیه اغلب روانی است؛ به عنوان مثال داشتن یک تجربه جنسی آسیب زا در سنین پایین. انزال زودرس ثانویه، می تواند ناشی از هردو عوامل روانی و فیزیکی باشد. دلایل فیزیکی می تواند شامل نوشیدن بیش از حد الکل و التهاب غده پروستات (پروستاتیت) باشد.

بیشتر بدانید: عوارض زود انزالی

درمان انزال زودرس

شناخت بهتر می تواند شما را به درمان قطعی زود انزالی نزدیک کند. اگر زودانزالی شما ناشی از یک مشکل فیزیکی است، درمان بیماری زمینه ای باید کمک کند. پزشک عمومی می تواند گزینه های درمانی احتمالی را پیشنهاد دهد.

درمان انزال زودرس ناشی از عوامل روانی می تواند چالش برانگیزتر باشد. اما اکثر مردانی که توصیه ها را ادامه می دهند، به درمان قطعی زود انزالی می رسند.

چه زمانی باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد؟

برای بسیاری از آقایان بحث در مورد نگرانی های مرتبط با سلامت جنسی خجالت آور است اما در واقعیت باید این خجالت را کنار بگذارید و با پزشک تان صحبت کنید. انزال زودرس یک مشکل شایع است و درمان قطعی زود انزالی وجود دارد.

ممکن است حتی انزال زودرس شما به دلیل شرایطی مقطعی، طبیعی بوده باشد بنابراین اگر با پزشک صحبت کنید نگرانی های خودتان هم کاهش پیدا خواهد کرد.

تکنیک های درمانی

گزینه هایی غیر از دارو درمانی برای انزال زودرس وجود دارد که شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی و مشاوره است. علاوه بر این ها، درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است یک درمان قطعی زود انزالی باشد.

همچنین تمرین عضلات کف لگن، استفاده از کاندوم و همچنین تکنیک مکث از جمله دیگر راه های غیر دارویی برای درمان انزال زودرس است.

دارو، درمان قطعی زود انزالی؟

دارو، درمان قطعی زود انزالی؟

برای درمان انزال زودرس عموما از داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین (Selective serotonin reuptake inhibitors) یا همان (SSRIs) استفاده می شود. این داروها عموما برای افسردگی و اختلالات اضطرابی تجویز می شوند و شاید بتوان با احتیاط آن را درمان قطعی انزال زودرس نامید اما آن را کنترل می کند.

داروهایی همچون سرترالین، فلوکستین، کلومی پرامین و پاروکستین برای درمان زود انزالی تجویز می شوند. بر حسب نوع دارو و دز تجویزی آن مدت زمانی طول می کشد تا تغییرات خود را نشان دهد و معمولا این بازه زمانی 1 تا 2 هفته خواهد بود.

دارو درمانی بهتر است یا روان درمانی؟

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. پیشتر تصور می شد که این اختلال صرفا بعد روانشناختی داشته باشد، اما در حال حاضر پزشکان معتقدند که انزال زودرس تابع عوامل پیچیده روانی و بیولوژیکی است.

از همین نظر هم برای رسیدن به درمان قطعی زود انزالی هر دو روش دارو درمانی و روان درمانی به صورت توامان به کار گرفته می شود تا ضمن رفع پیش زمینه های ذهنی این اختلال، از منظر فیزیکی نیز بتوان آن را مدیریت کرد.

در نهایت باید بدانید برای درمان باید علت واقعی مشکل شما تشخیص داده شود.

در صورت تمایل به درمان میتوانید با شماره های تماس کلینیک دکتر سعید محمدزاده تماس بگیرید و وقت پذیرش دریافت کنید.

 

4.2/5 - (8 امتیاز)

This Post Has 12 Comments

      1. سلام دکتر جان خسته نباشید من ۳۷سالم هست مجردهستم التهاب پروستات دارم واین باعث زودانزالیه شدی هست درمن چه دارویی مصرف کنم پروستاتم ازالتهاب خارج بشه

  1. سلام آقای دکتر زود انزالی شدید زیر ۱ دقیق دارم و همیشه این مشکل رو داستم.آیا درمانی داره؟

    1. سلام دوست عزیز . بیشتر موارد زودانزالی در صورت تشخیص صحیح و استفاده از روش درمانی موثر قابل درمان است. تا امروز حدود 20 هزار معاینه و درمان را انجام داده ام و اکثریت موارد درمان شده اند. در صورتی که قصد درمان دارید حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید و از درمان خودسر دارو و استفاده از داروهای تبلیغاتی اجتناب کنید.

  2. سلام‌من‌۱۵ سال‌هست‌متاهل‌هستم‌یه‌بچه‌هم‌دارمزود‌انزالی‌دارم‌از‌اول‌تهران‌نمیتونم‌بیام‌تبریز‌به‌کدام‌دکتر‌مراجعه‌کنم

  3. سلام دکترمن۳۷سالمه مجردم التهاب پروستات دارم چه دارویی مصرف کنم این التهاب باعث زودانزالیم هست

  4. سلام دکتر شخصی بنام شمابه من دارو داد دوره درمانش هم ۵۰روزبود چهارملیون پانصدپول همدادم اما نتیجه نگرفتم بنده شلی آلت دارم ایاراه درمان قطعی وجود دارد اگه میتونید مشکلم راحل کنید

  5. سلام آغای دکتور من مشکل آلت تناسلی دارم سونیم سال میشه آلتم کوچک شده شولی رفتم دکتور اون بمن گفت از ژل استفاده کن داروهای ناتوانی جنسی داد بهم اما نتیجه نداد

  6. درود من مشکل زود انزالی دارم ساکن ساری هستم تهران نمی توانم بیام تلفنی می تونید ویزیت کنید

  7. سلام من ۵۷ سالمه و حدود پنج ساله دوچار زود انزالی و شلی شدم خیلی دوست دارم رابطه جنسی داشته باشم با یکبار ارضا هم برایم کفایت نمی‌کنه قبلاً اعتیاد داشتم مدت ۹ سال ونیم هست ترک کردم ولی زودانزالیم به حالت اول برنگشته به دکتر های زیادی مراجعه کردم متاسفانه تا حالا مداوا نشدم از این موضوع زیاد رنج میبرم کمکم کنیدراهم دوره بندرعباس هستم اگه ممکنه تلفنی برام ویزیت کنید از این وضعیت خسته شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top