skip to Main Content

درباره اثرات مصرف مواد مخدر بر سلامت افراد بسیار گفته شده است با این حال چنین بلای خانمان سوزی همواره در حال گسترش است و یکی از نمود تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی افراد است.

گسترش مصرف مواد مخدر دلایل فراوانی دارد که یکی از این موارد در ارتباط با روابط جنسی است و یک باور غلط؛ اینکه فرد با مصرف مواد مخدر روابط بهتری را تجربه خواهد کرد. اما پیش از بررسی بیشتر ببینیم اصلا چرا معتاد می شویم؟

تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی و کارایی مغز

مواد مخدر و کارایی مغز

در مغز انسان یک سری پایگاه غیر قابل کنترل وجود دارد؛ حواسی همچون بویایی، چشایی، شنوایی و بینایی را در نظر بگیرید؛ شما نمی توانید کنترل کنید که به فرض نفس نکشید یا وقتی چشمانتان باز است جایی را نبینید، بلکه مراکزی وجود دارد که آن را کنترل می کند.

مکانیزم تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی نیز به همین صورت است، وقتی به بهانه درمان ناتوانی، اولین پک را به مواد مخدر می زنید، یک سلول در مغز فعال می شود. کم کم این یک سلول به سه، چهار، هشت، شانزده و بیشتر تکثیر شده و یک تشکیلات می سازد. آن زمان دیگر نمی توانید مواد مخدر را کنترل کنید بلکه این مواد است که شما را کنترل می کند.

بیشتر بدانید: استفاده از دارو برای ناتوانی آقایان

مواد مخدر چه تاثیری بر روابط جنسی دارد؟

دلیل کشش بسیاری از افراد به سمت مواد مخدر منشاء جنسی بوده است. به عنوان مثال فردی از زودانزالی رنج می برده و شنیده است که تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی اش مثبت خواهد بود و اگر یک بست تریاک مصرف کند دیرتر ارضا خواهد شد.

البته این گذاره در عمل اتفاق می افتد و انزال ظرف یک الی دو به یک ربع تا بیست دقیقه می رسد اما اتفاقاتی که در ادامه می افتد، مشخص خواهد کرد که آیا چنین کاری ارزشش را داشته یا خیر.

تاثیر منفی موادمخدر بر بافت آلت تناسلی

ممکن است فرد با دیدن تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی خود، چنین تصور کند که درمان را پیدا کرده است، اما مصرف مواد مخدر روی بافت اسفنجی آلت فرد تاثیر منفی گذاشته، آن را پوک می کند و حتی ممکن است به سلب صفات مردانگی او منجر شود.

همچنین آن لذتی که فرد با مصرف مواد مخدر به دست می آورد، پس از چند تجربه از دست خواهد رفت و فرد مدام در جستجوی لذت اولیه خواهد بود در حالی که آن را نمی یابد و بیشتر در دام اعتیاد فرو می رود.

بیشتر بدانید: درمان ناتوانی جنسی

کاهش میل جنسی و مصرف مواد مخدر

با توجه به آنچه گفته شد تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی ممکن است آنی باشد اما عوارض فراوانی به همراه خواهد داشت.

از دیگر مواردی که ممکن است افراد پس از اعتیاد به مواد مخدر آن را تجربه کنند کاهش میل جنسی است که به مرور ایجاد خواهد شد، همچنین اختلالات ارگاسم، نعوظ و بروز بیماری های مقاربتی از دیگر آثار مصرف مواد مخدر خواهد بود.

بیشتر بدانید: درمان انزال زودرس در مردان

تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی و آلت تناسلی فرد

 

ممکن است فرد با دیدن تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی خود، چنین تصور کند که درمان را پیدا کرده است، اما مصرف مواد مخدر روی بافت اسفنجی آلت فرد تاثیر منفی گذاشته، آن را پوک می کند و حتی ممکن است به سلب صفات مردانگی او منجر شود.

یک بار زیاد است و هزاران بار کافی نیست!

برای غلبه بر مشکلات جنسی و لذت بردن از تمایلات جنسی راه حل ها و روش های علمی فراوانی به وجود آمده است. در حقیقت راه حل های طبیعی و علمی برای تاخیر در انزال و نعوظ کامل وجود دارد.

این یک نکته کلیدی است که به هیچ عنوان، حتی از سر کنجکاوی نباید به سراغ امتحان کردن مواد مخدر رفت، زیرا یک بار تجربه آن نیز زیاد است و سپس فرد را به سمتی می کشاند که هزاران بار تجربه نیز برایش کافی نباشد، بنابراین تاثیر مواد مخدر روی ناتوانی جنسی کاملا موقت و ناپایدار است.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top