skip to Main Content

انزال زودرس یکی از اختلالات جنسی در آقایان شناخته می شود؛ اما عوارض زود انزالی چیست؟ آیا دامنه این عوارض صرفا روحی و روانی است یا به ریسک های فیزیکی نیز ختم خواهد شد؟

عوارض زود انزالی در مردان از جنبه های مختلفی قابل بررسی است و البته در ابتدا بهتر است نگاهی کنیم به تعریف این اختلال جنسی.

تعریف انزال زودرس

انزال زودرس در مردان معمولا بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه پس از شروع رابطه جنسی رخ می دهد. بنابراین انزال زیر ۲ دقیقه را باید انزال زودرس در نظر گرفت. درمان و شناسایی عوارض زود انزالی در مردان با معاینه و تشخیص پزشک متخصص امکان پذیر است .

بیشتر بدانید : درمان عدم نعوظ

این مسئله در رده اختلالات جنسی دسته بندی می شود، هرچند برخی آن را با اختلال عدم نعوظ اشتباه می گیرند؛ البته اختلال انزال زودرس می تواند با اختلال عدم نعوظ نیز همراه باشد.

انزال زودرس چقدر شایع است؟

بین 30 تا 40 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود دچار انزال زودرس می شوند. طبق گفته انجمن اورولوژی آمریکا، انزال زودرس شایع ترین نوع اختلال عملکرد جنسی در مردان است. از هر پنج مرد بین 18 تا 59 سال، یک نفر از بروز زود انزالی خبر می دهد.

آیا انزال زودرس نشانه یک مشکل اساسی است؟

عوارض انزال زودرس به خودی خود مضر نیست اما سایر مشکلات سلامتی ممکن است در ایجاد زودانزالی نقش داشته باشد. این مشکلات زمینه ای عبارتند از:

  • اختلال نعوظ (مرد نمی تواند نعوظ محکمی را برای مقاربت حفظ کند)
  • سندرم درد مزمن لگن (درد و گرفتگی طولانی مدت در ناحیه لگن به علاوه علائم طولانی مدت دستگاه ادراری و اختلال عملکرد جنسی)
  • اختلالات تیروئید
  • عوارض ناشی از مصرف تفریحی مواد مخدر

عوارض زود انزالی از منظر روابط

عوارض زود انزالی از منظر روابط

زود انزالی را باید نتیجه کژ کارکردهای جنسی در نظر گرفت که در آن فرد قبل از آنکه شریک جنسی اش ارضا شود به انزال می رسد؛ این مسئله به دلایلی مختلفی رخ می دهد.

روابط جنسی بخش مهمی از زندگی زوجین را شامل می شود که رضایتمندی در آن رکن مهمی از روابط عاطفی را تشکیل می دهد. نکته زیانبار ماجرا، پیامدهای زودانزالی از جمله تأثیر منفی بر روابط زوجین و همچنین کاهش اعتماد به نفس فرد است.

بیشتر بدانید : درمان انزال زودرس در مردان

عوارض فیزیکی انزال زودرس

اختلال در نعوظ یا همان زودانزالی میتواند رابطه ای غیر مستقیم با سلامت و حتی طول عمر مردان داشته باشد. مطالعات پزشکی نیز ابعاد عوارض زود انزالی را مشخص کرده اند.

بر اساس پیمایشی که از سوی دانشگاه می سی سپی منتشر شد، تحقیق و آزمایش بر روی ۱۸ میلیون مرد در آمریکا آمار هشدار دهنده ای را نشان می دهد. طبق نتایج این تحقیق که بر زمینه سنجی انزال زودرس بر روی سلامت قلب و طول عمر مردان متمرکز بوده، مشاهده شد که ۷۰ درصد از مردان مبتلا به اختلال نعوظ دچار مرگ زودرس می شوند.

اهمیت علاج عوارض زود انزالی

اهمیت علاج عوارض زود انزالی

بسیاری از مردان وقتی صحبت از انزال زودرس به میان می آید دچار شرم می شوند؛ در حالی که عوارض زودانزالی می تواند بیشتر از خجالت و شرم ساری است زیرا این شاید یک نشانه و آلارم از مشکلی درونی باشد.

در نتیجه مردان مبتلا به مشکل انزال زودرس برای جلوگیری از عوارض بعدی بایستی تحت درمان قرار گیرند.

تفاوت بین اختلال نعوظ و انزال زودرس چیست؟

نکته پایانی اینکه بین اختلال نعوظ و زودانزالی و عوارض انزال زودرس و نعوظ تفاوت وجود دارد. در واقع اگر اختلال نعوظ دارید، نمی توانید نعوظ خود را به دست آورده یا حفظ کنید. در اختلال زود انزالی، نعوظ دارید اما زودتر از زمانی که برای شما یا همسرتان مطلوب است به انزال می رسید.

با این حال اختلال نعوظ می تواند یکی از عوارض زود انزالی قلمداد شود زیرا این زمانی اتفاق می‌افتد که مرد می‌داند توانایی او برای حفظ نعوظ ضعیف است، بنابراین عادت دارد بلافاصله قبل از از دست دادن نعوظ انزال کند.

برای درمان زودانزالی و اختلالات جنسی میتوانید به کلینیک دکتر سعید محمدزاده سکسولوژیست و مربی ارشد کشوری مراجعه نمایید. جهت تعیین وقت پذیرش با شماره های درج شده زیر سایت تماس بگیرید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 6 Comments

  1. سلام . آقای دکتر محمدزاده میخواستم بدونم قرص های فشار خون روی عدم نعوظ تاثیر منفی دارند ؟

  2. سلام و عرض ادب احترام
    جناب دكتر اول سپاس از اطلاعاتي كه با بيماران به اشترك ميگذاريد
    شما خيلي سرتون شلوغ هست ايكاش ميشد تلفني هم مريض ويزيت كنيد تا برخي افراد كه يا مشغله كاري اجازه نميده و يا خجالت ميكشند را ويزيت كنيد من در دايركت براتون پيام گذاشتم ممنون ميشم پاسخ بديد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top