skip to Main Content

اندازه آلت تناسلی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و این مورد به متغیرهایی فیزیکی و ژنتیکی بستگی دارد. در این بین جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان، چندسالی می شود که مدنظر برخی از افراد افتاده است.

برخی تصور می کنند اندازه آلت تناسلی شان از حد نرمال کمتر است و برخی دیگر برای معیارهای جسمانی ذهنی شان رو به انجام این کار می آورند. اما آیا واقعا جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان لازم است؟ در ادامه به همین موضوع پرداخته ایم.

اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان

پیش از پرداختن به موضوع جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان، بهتر است به معیارهای نرمال بودن اندازه تناسلی نگاهی بیندازیم.

طبق تعریف علمی، اندازه آلت تناسلی یک مرد بالغ، در حالت نعوظ و بالای ۹ سانتی متر کاملاً نرمال است و نیاز به درمان ندارد. آلت تناسلی تنها زمانی کوچک در نظر گرفته می شود که در هنگام نعوظ کمتر از 3 اینچ (حدود 7.5 سانتی متر) باشد. این وضعیتی است که میکروپنیس نامیده می شود.

بیشتر بدانید :تقویت نعوظ با شاک ویو

جراحی برای افزایش طول آلت تناسلی

امروزه و در برخی سایت ها و شبکه های تبلیغاتی از جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان گفته می شود و برخی از افراد وسوسه می شوند تا به این جراحی ها رو بیاورند.

روش این جراحی ها به صورت تزریق ژل یا قطع رباط آلت تناسلی است. همچنین برخی دیگر روش های غیر جراحی را عنوان می کنند که همگی از لحاظ علمی ثابت نشده است.

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان مفید است؟

روش تزریق ژل

یکی از راه های افزایش سایز آلت در جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان، تزریق ژل یا پروتز است. تزریق ژل در ابتدا راحت به نظر می رسد و این ماده لا به لای حفره های آلت وارد شده و آن را به سایز دلخواه می رساند.

اما به اغلب به خاطر شلوارهای جین و تنگی که می پوشیم یا شورت های اسلیپ و تنگ و همچنین بشین و پاشوهای زیاد روزانه، پس از مدتی چربی یک جا انباشته شده و در جایی دیگر بازتر می شود که حالت زشتی را به آلت می دهد.

روش باز کردن رباط

در روشی دیگر از جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان یک تاندون را می زنند که این کار  سبب افزایش یکی الی دو سانتی متری در آلت تناسلی می شود.

اما این روش سبب خواهد شد که آلت دیگر ایستادگی سابق را نداشته و همیشه به صورت افتاده باشد.

تبلیغات را باور نکنید

امروزه شرکت ها انواع زیادی از درمان های غیر از جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان را ارائه می دهند. آنها اغلب روی این «تحقیقات علمی ثابت کرده است» تکیه می کنند.

اما نکته مهم این است که هیچکدام از این ادعاها ثابت نشده است و این محصولات ممکن است دارای مواد بالقوه خطرناکی باشند. این نکته را هم در نظر بگیرید که مکمل های غذایی نیازی به تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده ندارند، بنابراین تولیدکنندگان مجبور نیستند ثابت کنند که یک محصول چقدر ایمن است یا خیر!

بیشتر بدانید : درمان عدم نعوظ

چه زمانی باید به جراحی روی آورد؟

سوال اصلی اینجاست که چه زمانی باید از روش جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان استفاده کرد؟ در حقیقت این روش برای کسانی استفاده می شود که آلت شان بسیار کوچک است.

افرادی که بخواهند از جنبه زیبایی سایز آلت خود را افزایش دهند، به هیچ عنوان نباید سراغ جراحی برود. اگرچه روش جراحی برای افرادی که  سایز آلت کوچک تر از حد نرمال دارند پیشنهاد می شود، اما همین جراحی هم یک خط باقی می گذارد.

روش های بدون جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

چند روش غیر جراحی که شاید کمک کند

هیچ راه مطمئن و ثابت شده ای برای بزرگ کردن آلت تناسلی شما وجود ندارد. اما اگر نگران اندازه آلت تناسلی خود هستید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

  • به هیکلتان شکل و فرم بدهید: اگر اضافه وزن دارید، چربی اضافی شکم ممکن است آلت تناسلی شما را کوتاه‌تر از آنچه هست نشان دهد.
  • ورزش منظم؛ آمادگی جسمانی بهتر نه تنها باعث می شود شما سالم به نظر برسید، بلکه می تواند قدرت و استقامت را در طول رابطه جنسی بهبود بخشد.
  • با یک مشاور صحبت کنید؛ احساس نارضایتی از اندازه آلت تناسلی امری رایج است. یک متخصص سلامت روان یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند کمک کند. بسیاری از مردان وقتی از طبیعی بودن خود اطمینان حاصل کنند، احساس بهتری پیدا خواهند کرد.

نکته آخر

این نکته بسیار اهمیت دارد که عمل جراحی حتما و حتما  باید با مشورت انجام شود و همچنین باید بدانیم که هدفمان از گرفتن چنین تصمیمی چیست؛ به عبارتی دیگر نباید به خاطر دو سانت افزایش طول آلت، سلامت خود را تحت تاثیر قرار بدهیم.

به این نکته باید اشاره کنیم در کلینیک دکتر سعید محمدزاده همواره سعی شده با تشخیص صحیح علت مشکل روش درمان مناسب هر فرد که ریسک و خطر برای سلامت وی نداشته باشد انتخاب شود.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 3 Comments

  1. بزرگ کردن آلت باید همیشه تودست بگیری ومالیش وکشش بدی خودش کلفت وقدرتمند مثل آرپیجی پشه وراحت میشه اسرائیل را هدف قرار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top