skip to Main Content

 

 

 

 “رابطه خود ارضايي با انزال زودرس و پرده بكارت”

 

                                             فهرست مطالب

عنوان                                                                                       صفحه

چكيده                                                                                                              3

مقدمه                                                                                                               3

مشكلات جنسي، علت 60تا 50 درصد طلاق ها                                                             3

سركوب نياز جنسي زنان ايراني توسط خودشان                                                             4

بيش از 60 درصد زنان تهراني از رابطه با همسرانشان رضايت ندارند                                    5

خود ارضايي يا استمناء و پيامد هاي آن                                                                       6

راههاي ترك خود ارضايي                                                                                      9

انزال زودرس                                                                                                    10

راههاي درمان انزال رودرس                                                                                   11

رابطه خود ارضايي(استمناء)با انزال زودرس                                                                12

استمنا(خود ارضايي)چه تاثيراتي بر زندگي زناشويي دارد؟                                               14

آيا خانمها انزال مي كنند؟                                                                                      14

پرده بكارت                                                                                                      16

خود ارضايي در دختران و رابطه اش با پرده بكارت                                                       18

سوالاتي در مورد پرده بكارت و انواع آن                                                                    19

منابع                                                                                                               25

چكيده

 

از آنجايي كه مهمترين عامل طلاق در ايران اختلالات جنسي است به بررسي يكي از علل ايجاد اختلالات جنسي يعني انزال زودرس ميپردازيو كه آن (انزال زودرس)هم يكي از دلايل بوجود آمدنش خود ارضايي است و همچنين رابطه خود ارضايي با پرده بكارت را بررسي مي كنيم،كه مشكلات مربوط به پرده بكارتو تغييرات بيروني و دروني ايجاد شده در شكل آلت تناسلي دختران ،باعث اختلالاتي در رابطه جنسي آنها با همسرانشان خواهد شد، مثلا چروكيدگي ظاهري و از حالت طبيعي افتادن آلت دختران كه در اولين رابطه بين زن و مرد (شب زفاف) شكل ظاهري آلت تناسلي (قسمتlabia majora  و  labia minora ) از اهميت ويژه اي برخوردار است كه بحث زيبا پسندي آقايان مطرح است .(پرويز پور كريمي)

مشكلات جنسي علت 60 تا50 درصد طلاق ها

بين 50تا60 درصدطلاق خانواده ها به علت مشكلات و اختلالات جنسي است كه در بيش از 30 درصد از هر دو جنس شايع است، در حالي كه براي حل اين مشكل بزرگ اجتماعي هيچ برنامه و دستگاه مسئوليدر كشور نداريم.

ناتواني جنسي و انزال زودرس در مردان و بي ميلي جنسي در زنان شايعترين اختلالات جنسي است كه متاسفانه بسياري از خانواده ها از وجود اين مشكلات آگاهي ندارند وهمين امر موجب مشاجرات و اختلافات خانوادگي شده كه در نهايت به طلاق منجر مي شود.

متاسفانه براي مشكلي به اين گستردگي هيچ برنامه اي در كشور وجود ندارد هيچ دستگاه يا شوراي كشوريبراي كنترل آن نداريم در حالي كه براي مساله اي متنند ديابت كه حداكثر 7 درصد مردم جامعه را متاثر مي كند اين همه برنامه و شوراي كشوري داريم.

حتي در مورد ديابتي ها هم حدود 30 درصدشان به علت همين بيماري دچار ناتواني و اختلال جنسي مي شوند ،اما در درمان ديابتي ها به همه مسائل توجه مي شود ،جز درمان مسائل و مشكلات جنسي.

راه حل اساسي براي كنترل اين معضل بزرگ اجتماعي در مرحله اول تشكيل شوراي ملي سلامت خانواده است كه بتواند برنامه ريزي هاي لازم براي كنترل اين اختلالات در سطح كشور انجام دهد ، بايد آموزش هاي خانواده ها قبل و حتي بعد از ازدواج اجباري شود .

براي درمان افراد دچار اختلالات جنسي نيز تشكيل كلينيك هاي سلامت خانواده در تمام استانهاي كشور لازم است،در حالي كه اكنون فقط يك كلينيك از اين نوع در تهران داريم.

آموزش هاي جنسي بايد ار سنين پاين تر در مدارس و با توجه به مسائل و نيازهاي هر سن انجام شود تا به انحراف منجر نشود ،در صورتيكه اگر برنامه مدوني براي آموزش مردم در مورد مسائل جنسي با رعايت اصول فرهنگي و مذهبي داشته باشيم و اين موضوع را تمام دستگاههاي مسئول درماني ،فرهنگي و اجتماعي جدي بگيرند ميتوانيمبسياري از اين مشكلات را در جامعه كم كنيم.

متاسفانه بي توجهي به اين مسائل موجب افزايش سالانه 17 درصد طلاق در جامعه شده است و آمارهاي مختلفي كه در مورد نسبت ازدواج به طلاق بيان ميشود ،نشان دهنده اين است كه بين 10 تا 20 درصد ازدواج ها در كشور به طلاق مي انجامد.

سركوب نياز هاي جنسي زنان ايراني توسط خودشان

87 درصد زنان اعلام می کنند تقریبا” هیچوقت در روابط زناشویی پیش قدم نمی شوند و 52/3 درصد اظهار می کنند ابراز نیاز جنسی زن کاری ناشایست است و 34 درصد می گویند حتی در صورت تمایل نباید زن شروع کننده باشد.

این درحالی است که میل جنسی در طول دوره ماهیانه متفاوت است. بطور مثال در موقع تخمک گذاری و قبل از عادت ماهیانه تمایل به برقراری ارتباط جنسی بیشتر است.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به ارگاسم نرسیدن زنان را 23/5 تا 43 درصد و نرسیدن به فاز تحریک را 14/7 درصد اعلام کرده است. درحالی که تحقیقات در شمال و شرق تهران نشان میدهد که میزان به ارگاسم نرسیدن در جامعه از حداقل 62/8 درصد تا 85/5 درصد در تغییر است.
از آنجا که بین رضایت جنسی با رضایت زناشویی و اعتماد به نفس ارتباط نزدیک وجود دارد و زنان، کمتر درباره این گونه مسایل به گفتگو می پردازند بنابراین رضایت جنسی در آنان بدون درمان می ماند.
گفتنی است 85/2 درصد زنان نسبت به رابطه جنسی نگرش مثبت دارند .یعنی آنرا به عنوان نیاز بیان می کنند ! اما نحوه برخورد با آن را نمی دانند و در صورت وجود مشکل به مراکز بهداشت مراجعه نمی کنند . مراجعه آنان به این مراکز تنها در قالب خارش ، ترشحات زیاد و درد در ناحیه پایین شکم بیان می شود.
تمایل جنسی از دوران بلوغ تا مرحله میانسالی افزایش می یابد که اوج آن در سن 30 سالگی است . در ضمن با افزایش طول مدت ازدواج و تعداد فرزندان میزان رسیدن به ارگاسم کمتر می شود. همچنین سطح وضعیت رفاهی زندگی در رسیدن به ارگاسم تاثیر مستقیم دارد.
در پایان به این نکته توجه می شود که در شروع حاملگی به دلیل نداشتن ترس از ایجاد بارداری ، ارگاسم و تحریک بیشتراست ؛ اما با افزایش سن حاملگی به لحاظ ترس از آسیب به جنین کمتر می شود.

بيش از 60 درصد زنان تهراني از رابطه با همسرانشان رضايت ندارند

در يكي از مطالعات كه در دانشگاه علوم پزشكي قم و در شهر تهران انجام شده ،آمار تكان دهنده اي از وضع روابط زناشويي در  زوجين در شرف طلاق به دست آمده است .در اين مطالعه مشخص شده ،بيش از 67 درصد از اين زنان تمايلس به برقراري رابطه جنسي با همسرانشان نداشته اند 63 درصد بعد از رابطه جنسي ،احساس عصبانيت داشته اند و 71 درصد از آنها هيچ لذتي از رابطه خود با همسرشان نمي برده اند.همچنين مشخص شده است كه نزديك به 70 درصد از اين زنان هيچ احساس محبتي بعد از روابط جنسي در خود نمي ديده اند.

بررسي آماري روي نتايج اين مطالعه نشان داد كه وجود اين احساسات منفي در رابطه جنسي زن و شوهرها، رابطه مهني داري با درخواست طلاق دارد و اين، تاكيد دوباره اي است بر اهميت و حساسيت موضوع و نقشي كه اين اختلالات ميتواند در اختلاف و درگيري بين زن و شوهر ها و وقوع طلاق ايفا كند.

نكته قابل توجه در اين مطالعه و نيز مطالعات مشابه آن است كه طلاق به دليل مسائل جنسي مشكل زوجين جوان است، چنانكه در اين مطالعه،ميانگين سن زنان 29 سال بوده است.

در مطالعه ديگري كه در رشت و توسط كارشناسان مركز بهداشتي و درماني الزهراي اين شهر انجام شده نتايج مشابهي به دست آمده است. در اين مطالعه نيز مشخص شد حدود 40 درصد زنان مورد مطالعه تمايلي به رابطه زناشويي با همسرشان نداشته اند،60 درصد آنها بعد از رابطه احساس عصبانيت داشته اند و حدود 70 درصد هم بعد از رابطه جنسي احساس محبت نسبت به همسرشان نداشته اند.

((استمناء)) يا(( خود ارضايي))

 با توجه به اينكه در كشور ايران كه يك جو خفقان جنسي بر آن حاكم است و تدابير نا كارآمدي كه اكثر جوانان را به سمت اين عمل مي كشاند باعث شده است كه امار آن از ساير كشور ها به نسبت جمعيت بالاتر برود.

 استمنايا «خودارضايي» يكي از راه هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسي است كه نسل جوان را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏دهد. از همين رو مي‏توان آن را نوعي انحراف جنسي يا بيماري ناميد كه با جديت بايد در درمان آن كوشيد.

استمناء نوعي تحريك مكانيكي در دستگاه تناسلي است، به نحوي كه فرد عمدا با خود كاري مي كند كه به تخليه هيجان منجر شود.

استمناء، يك عمل انحرافي و يك نوع عكس العمل از نوع جانشين ساختن رفتاري به جاي رفتاري ديگر است. اين امر بيشتر در نوجوانان و جوانان مصداق دارد.

استمناءبا روشهاي زير انجام مي شود:

1.استمناي انفرادي از طريق دست كه بيشتر در بين پسر ها رايج است .

2.استمناي انفرادي از طريق اسباب كه بيشتر در بين دختر ها رايج است.

3.استمناي متقابل كه اه اين روش در بين بچه هاي پرورشگاهي به صورت مسابقه ديده مي شود.

4.استمناي روحي رواني يا رويايي كه در آن فرد، از طريق تجسم و يا ديدن تصاوير محرك (بدون تحريك مكانيكي اندام آميزشي) خود را به اوج لذت جنسي مي رساند.

تفاوت خود ارضايي با ارضاي طبيعي

هنگامی که ارضای غریزه جنسی از راه طبیعی و ازدواج صورت می‌گیرد، فرد از طریق مشاهده، لمس و سایر حواس، مرکز تحریکات جنسی را در مغز، بر می‌انگیزاند و از جهت فیزیولوژى، تأثیراتی از چشم، لمس و… به مراکز مغزی منتقل می‌‌شود و سپس انعکاسات جنسی پدید می‌آید و در نهایت، عمل جنسی به صورت طبیعی انجام می‌گیرد.

اما در «خودْ تحریکی» قضیه کاملا بر عکس است و این راه دگرگون می‌شود و تخیل و تصور مَناظر خاص و لمس موضعى، جانشین عوامل و تحریک طبیعی می‌شود و به این طریق، یک سیستم انعکاسی انحرافی بر مدار جنسی ایجاد می‌شود.

به تعبیر دیگر در «خودْ تحریکی» با هر بار دفع منى، انسان از دو جهت جسمی و روانی در معرض تخلیه و کاهش نیرو قرار می‌گیرد که در جریان روابط زناشویى، این تخلیه و کاهش قوای روحی با توجه و القائات روانی فرد مقابل، جبران می‌شود.

هنگامی که عمل «خودْ تحریکی» تکرار شود و «انعکاس انحرافی» در وجود جوان تثبیت شود، سبب می‌شود که هنگام لزوم نتواند عمل جنسی را به طور طبیعی انجام دهد؛ زیرا سیستم طبیعی راه ارضای غریزه جنسی در او مختل می‌شود و به همین دلیل، خود را در کامیابی هنگام ازدواج، ناتوان می‌بیند.

آسيب شناسي

آیین مقدس اسلام که از جانب خداوند و آفریدگار و صانع بشر است، استمناء را امری حرام و ناپسند ذکر کرده و در برابر آن موضع مخالف گرفته است. استمناء در تعبیرات اسلامی به عنوان نکاح با خود ذکر شده که مورد نهی است. قرآن می‌گوید:«فَمَنِ ابْتَغى وَراءَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ العادُونَ»«هر کس با غیر از همسرش شهوتش را دفع کند از تجاوزکاران است.

رسول خدا(ص) فرموده است: «نَاکِحُ الْکَفِّ مَلْعُونٌ(( ازدواج کننده با کف دست، از رحمت خدا به دور است))

در بعضی از روایات تعبیرات تکان دهنده‌تری آمده است. امام(ع) صادق می‌فرماید:

(( ثَلَاثَةٌ لَا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ النَّاتِفُ شَیْبَهُ وَ النَّاکِحُ نَفْسَهُ وَ الْمَنْکُوحُ فِی دُبُرِه)) سه گروه‌اند که خدا در روز رستاخیز با آنان سخن نمى‌گوید و به آنان نظر رحمت نمى فرماید و برای ایشان عذابى دردناک است: آن که ریش خود را بکند، آنکه با خودش ازدواج کند(استمناء کننده) و آن کس که با او لواط شده باشد

پیامدهای فیزیولوژیکی و بدنی عمل خود‌ارضایی

ü     پدید آمدن کم‌‌خونی به ویژه بر اثر تحریک مصنوعی و مداوم آلت تناسلى

ü     تورم کانال نطفه

ü     فرسودگی بسیار مراکز تیره پشت در سایه تداوم این عمل و آمادگی فرد برای ناتوانی جنسى

ü     تحلیل رفتن قوای جسمانی و ضعف انرژی جسمانی افراد

ü     گرفتگی عضلانی برای رسیدن به حالت اوج لذت جنسی یا ارگاسم

ü     خستگی و کوفتگی مفرط

ü     شل شدن عضلات تناسلی و از دست دادن قدرت نگهداری منی یا ادرار

ü     پژمردگى،زردی رنگ و بی‌رمق به نظر آمدن

ü      پدید آمدن سردرد، سرگیجه ، سوت کشیدن گوشها و …

ü      ایجاد قاعدگی نامنظم برای دختران در سنین بعدی و بلوغ

ü     احساس درد برای دختران در سنین بلوغ در حین خونریزی و قاعدگى

ü      پدید آمدن ترشحات چرکی از دستگاه تناسلی دختران

ü      خطر از بین رفتن پرده بکارت برای دختران بر اثر دستکاری زیاد

ü     زشتی چهره و از بین رفتن طراوت صورت

ü     از دست دادن قوای تناسلی به صورت تدریجى

آسيب هاي رواني و شخصيتي

ü     حساس محرومیت جسمی و روحی در صورت عدم انزال

ü      آشفتگیهای خُلقی مانند: افسردگى، غمگینى، بی‌خوابى، بی‌اشتهایى، ناتوانی در انجام وظایف روزانه

ü      پدید آمدن احساس نارضایتی و به دنبال آن بدبینی به دیگران

ü     کمرویى، ترسو و خواهان تنهایی و انزوا بودن در افرادی که در سنین پایین گرفتار استمناء می‌شوند

ü     زود رنجی و حساسیت و ناراحتی از برخوردی کوچک

ü      پدید آمدن عکس‌العملهای مالیخویایی و وسواسى

ü      کاستی در اعتماد به‌نفس به‌خاطر دلهره و وحشت فرد در حین ارتکاب از بیم رسوایى

ü     اضطراب دختران به‌خاطر وحشت آنها نسبت به از دست دادن بکارت خود

جنبه فرهنگی اجتماعى

ü     حس گریز از اجتماع

ü     احساس بی‌کفایتی در حیات اجتماعی و بدبینی نسبت به دیگرانی که دارای حیاتی با نشاط‌اند، از دیگر عوارض استمناء است. احساس حسادت در این بین از مسائل ناگواری است که عواقب بدی برای فرد پدید می‌آورد

ü      انزالهای زودرس، حتی در کنار همسر و در مقاربت، از عوارضی است که روابط صحیح را به خطر می‌اندازد. مبتلایان به استمناء پس از ازدواج، تنها به فکر خویش‌اند نه ارضای همسر

ü     ناسازگاری خانوادگی و سردی در روابط بعد از ازدواج از عوارض دیگری است که منشأ بسیاری از اختلافات زوجین است؛ به ویژه در دختران، ابتلا به این کار، سبب می‌شود که تحریکات جنسی در آنها بی‌اثر باشد و از شوهر دلسرد شوند. این حالت برای کسانی بیش‌تر است که قبل از ازدواج چنین وضع و حالتی را داشته‌اند

آثار منفي جسمي ، روحي وجنسي اعتياد به خودارضايي وتاثيرات آن بررابطه جنسي وزندگي زناشويي:

افرادی که زود تحریک می شوند و برای ارضای خود به سوی خود ارضایی میروند بدانند که خود ارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد از این رو تنها با این کار عطش خودرا زیادتر کرده اند . فردی که به خود ارضایی اعتیاد دارد مطمئنا در زندگی زناشویی خود در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهد شد این فرد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهد رسید پس نخواهد توانست خود و شریک جنسی خود را ارضاء کند و از رابطه جنسی حقیقی لذت ببرد. اینگونه افراد معمولا انسانهای سردی خواهند شد . از تاثیرات روحی اعتیاد به خود ارضایی می توان بی حوصلگی عدم تمرکز لاغری ناتوانی جسمی سردردهای میگرنی را نامبرد . اعتیاد به خودارضایی آسیبهای زیادی از نظری جنسی به فرد وارد می سازد در خانمها می تواند باعث شود تا عمل لقاح و تخمک ریزی به درستی انجام نگیرد و یا هرگز صاحب فرزند نشوند و یا اینکه فرزند آنها ناقص به دنیا خواهد آمد . مطمئن باشید علائم منفی خود ارضایی از سنین جوانی آغاز می شود پرخاشگری نیز یکی از عوامل اعتیاد به خودارضایی میباشد خود ارضایی در دین اسلام حرام میباشد و جزو گناهان کبیره محسوب میشود. کسانی که مبتلا به استمنا (خود ارضایی) هستند، بعده ها مبتلا به بیماری زود انزالی میشوند که این بیماری تاثیر بسیار منفی بر روابط زناشویی دارد و در بسیاری از موارد منجر به طلاق میگردد زیرا این افراد نمیتوانند همسر خود را به اوج لذت جماع (ارگاسم) برسانند و این مسئله موجب سرخوردگی شدید زن میشود. پس لذت تمایلات واقعی جنسی را از خود و همسر خود نگیرید .

آیا انزال در زنان نیز وجود دارد؟

این امر نه تنها درمورد خانمها صحت دارد، بلکه امری است که همه خانم ها می توانند به آن دست پیدا کنند. رسیدن بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است.

تمام خانم ها می توانند به آسانی بیاموزند که چگونه می توانند به اوج لذت برسند و انزال در آنها صورت پذیرد؛ البته پیرامون این مطلب تصورات اشتباه بسیار زیادی وجود دارد.

برخی معتقدند که به طور کلی مسئله انزال در خانم ها وجود ندارد، عده ای دیگر بر این باورند که تنها تعداد “خاصی” از خانم ها قادر به تجربه چنین موضوعی هستند،

هر چند تمام خانم ها در ساختار اندام های تناسلی با یکدیگر متفاوت هستند (درست مانند آقایون)، اما همه آنها با بکارگیری روش مناسب، قادر به چشیدن طعم چنین لذتی می باشند.

حقایق درمورد انزال درخانمها
۱) انزال در خانم ها نشئت گرفته از ترشح غدد پارارترال می باشد
۲) خانم ها متوجه نیستند که توانایی رسیدن به انزال را دارند، تنها به این دلیل که زمان انجام آنرا نمی دانند.
۳) تکنیک های ویژه ای وجود دارد که به خانم ها آموزش می دهد  تا هر زمان که اراده می کنند به انزال برسند و یا آنرا متوقف نمایند
۴) خانم ها لازم نیست که فقط از طریق ارگاسم مهبلی به انزالبرسند و حتی لازم نیست اصلا ارگاسم شوند تا انزال رخ دهد.
۵) خانم ها می توانند میزان انزال خود را با پشت سر گذاشتن مراحل خاصی، افزایش دهند.
۶) خانم ها قادر هستند که در مدت زمان بسیارکوتاه چندین مرتبه، پشت سر هم، انزال را تجربه کنند.
۷) ماده ای که از بدن خانم ها خارج می شود، ادرار نیست.معمولاً چیزی شبیه به آب است، که تقریبا بی رنگ بوده وبوی خاصی هم نمی دهد و یا اگر بو بدهد، کمی بوی شیرین است.
8) کسانی که ادعایی می کنند انزال نوعی بی اختیاری ادرار است چیزی در مورد انزال خانم نمی دانند و یا اینکه درک صحیحی از این مطلب ندارند.

انزال خانم ها از چه نقطه ای سرچشمه می گیرد؟
انزال خانم ها شامل جریان روانی است که از مجاری ادراری خارج می شود (همان محلی که ادرار خارج می شود) با این تفاوت که از غدد پاراترال جریان می گیرد. این غدد تنها در زمان تحریک جنسی از خود ماده خاصی ترشح می کنند.

چرا اکثر خانم ها در این مورد بی اطلاع هستند و یا آنرا انجام نمی دهند؟
انزال در خانم ها آنقدرها هم که فکرش را می کنید دشوار نیست؛ فقط افراد زیادی با تکنیک های اجرای آن آشنا نیستند. دلایل کلیشه ای بسیار زیادی برای دوری خانم ها از این لذت مطبوع، وجود دارد. یکی از دلایل از این قرار است که چون آنها ارگاسم را تجربه می کنند، معمولاً به راحتی حاضر می شوند تا فرصت های خود برای انزال دست بدهند و نسبت به آن بی توجهی کرده و تمایل کمی نشان می دهند.
یکی از مهمترین دلایل این است که زمانیکه خانم ها به مرحله انزال می رسند، اغلب به این دلیل که تصور می کنند ممکن است ادرار نیز همراه با آن بیرون بریزد، از آزاد کردن خود خودداری می کنند؛ اما باید دقت داشته باشند که در این حالت به هیچ وجه ادرار از آنها خارج نخواهد شد.
زمانیکه ماده انزال در داخل مجرای ادراری جمع می شود، احساس تخلیه ادرار به فرد دست می دهد که در واقع با وقوع انزال احساس ادرار نیز خود به خود از بین می رود. اگر خانم ها یاد بگیرند که به جای نگه داشتن، خود را آزاد کنند، آنگاه متوجه می شوند که پس از تخلیه مجرای ادرار، احساس ادرار داشتن نیز به صورت ناخودآگاه از بین می رود.

 پرده بكارت

پرده بکارت (پرده بکارت) یک غشا نازک ، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن ، و چیزی که بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود کرده است. اینکه موجودیت و مفهوم پرده بکارت چیست یکی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است. اگرچه که بنظر نمیرسد این بخش وظیفه خاصی داشته باشد، و چیز مشهود اینستکه بافت پرده تنها باقی مانده از پروسه رشد و شکل گیری واژن باشد.

 

از نظر روان شناسی بنظر می آید که این بخش باعث می شود که جرم و چرک نتوانند وارد سطح داخلی واژن گردند. حتی می توان گفت که در بچه ها و اطفال ، پرده میتونه تا حدی یک نقش محافظتی رو در برابر وارد شدن اشیا بداخل واژن رو بازی نماید. در بعضی مواقع مشاهده میزان آسیب به پرده میتونه دلیل بر وجود رابطه نامشروع و یا حتی دال بر مورد آزار واذیت قرار گرفتن نیز تلقی گردد. در طول تاریخ فرهنگهای بسیاری رو می توان دید که دراونها داشتن روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج ، غیر قانونی می باشد. در این فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسی برای فرد تلقی میگردد. ارتباط یاد شده امروزه دلیل برخورد بین فرهنگ و روان گردیده است.

اما از نظرعلمی مفهوم دست نخورده بودن پرده بیشتر به یک افسانه غیر واقعی می ماند. دلیل آن هم این است که پرده دارای انواع گوناگونی از نظر شکل ، ضخامت و اندازه می باشد. حتی ازانواع آن میتوان به نوع حلقوی آن اشاره کرد که پرده تمامی ورودی داخل واژن را مسدود میکند و تنها یک سوراخ در میان آن قرار دارد. یا میتوان به پرده جداره دار اشاره کرد که دارای شکافهای باریکی در قسمت مرکز به پایین آن میباشد. اکثر پرده ها تمامی بخش ورودی واژن را پوشش نمیدهند و همواره دارای منافذی برای خروج خون و مواد زائد در طول مدت عادت ماهیانه هستند.اما در بعضی موارد نادر پرده می تواند قطور باشد و یا بدون سوراخ بوده و یا تمامی بخش ورودی واژن را پوشش دهد. اینگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قائدگی و یا نفوذ آلت جنسی مرد در زمان آمیزش جنسی و یاهر چیزی که بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد. در اینصورت در زمان سیکل ماهیانه خونریزی صورت نخواهد گرفت و نتیجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود که این خون میتواند به سمت رحم حرکت کرده و موجبات دردسر را برای فرد فراهم آورد. اگرچه که پزشکان این مانع را با یک جراحی ساده و ایجاد شکاف برطرف خواهند کرد.
از آنجا که پرده بکارت میتواند دارای اشکال مختلف باشد ، باید دریافت که بازبینی آن نمیتواند دلیلی محکمی برای اثبات این مورد باشد که فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست میتواند برای افرادی هم که پرده آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ، خودارضایی ، استفاده از تامپسون ، کشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشکی و غیره باشد نیز بیجهت منظور گردد و آنها را دچار دردسر گرداند. حتی بسیاری از مدارک از این حکایت میکند که پاردگی پرده در اثر کشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیک و یا اسب سواری نیز شایع است. حتی گونه ای پرده نیز وجود دارد که بسیار انعطاف پذیر بوده و در اثز ورود آلت جنسی یا جسم خارچی به واژن ، آن بکناری زده خواهد شد و ممانعتی ایجاد نخواهد کرد. در ادامه باید یاد آور شد که پارگی پرده ممکن است با مقداری درد و مدتی خونریزی همراه باشد ولی موارد بسیاری نیز وجود دارد که پرده بدون درد و خونریزی پاره گردیده است.

 

خودارضايي دردختران ورابطه اش با پرده بكارت

برخلاف تصور كساني كه مي پندارند پرده بكارت دختران درداخل واژن قراردارد ،اين پرده كه ازجنس ديواره  واژن مي باشد دربخش خارجي دستگاه تناسلي زنان قرار دارد ودردهانه واژن واقع شده است.

پرده بکارت از نظر فرم در چند نوع می باشد كه دربخش مسائل جنسي زنان به آن اشاره شده است. برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود از جمله :
-ورزش های سنگین حرفه ای از جمله ژیمناستیک
-انجام نزدیکی و فعالیت جنسی با مرد – دخول آلت تناسلی
-عمل بسیار ناپسند و مضر و پر خطر خودارضایی
-برخی نیز بطور مادر زادی با مشکل آسیب یا حتی نبود پرده بکارت مواجه هستند
-تصادف
-عملهای لگنی وخیم و ….
قابل توجه اینکه تمامی مسائل ذکر شده بالا توسط پزشک قابل معاینه و تشخیص صد در صد می باشد . از جمله موارد ذکر شده در بالا مسئله خودارضایی می باشد. پرده بکارت بافتی بسیار حساس و نازک دارد و با کوچکترین تحریک آسیب پذیر می باشد . گرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده بکارت نمی رساند ولی همین آسیب جزئی برگشت ناپذیر و قابل تشخیص است و سبب حساس شدن آن و احتمال پارگی وجود دارد .

توصيه اكيد ما اينكه ازعمل ناپسند وناخوشايند خودارضايي دوري كنيد تا براثر چند لحظه كوتاه احساس لذت جنسي كه براثر خودارضايي حاصل مي شود وعذاب وجدان سختي را به همراه دارد زندگي مشترك آينده خودرا دچار مخاطره نسازيد وخودرا دچار فشارهاي روحي رواني نسازيد.

سوالاتي درمورد پرده بكارت

ü      خواهش مي كنم ازاندازه پرده بكارت ازجنس اون وآيا استمنا تاثيري روي آن دارد يانه؟

پرده بكارت برخلاف تصور عموم درخارج از واژن قرار گرفته وقسمتي ازدستگاه خارجي زنان به حساب مي آيد.پرده بكارت از جنس همان بافت ورودي واژن بوده ودورتادور ورودي واژن را گرفته است.

 اين پرده انواع مختلفي دارد :

در تصویر بالا: مورد دوم از سمت راست نوع حلقوی و مورد دوم از سمت چپ دو قسمتی نام دارند.
اين غشا در اثر ايجاد صدمه به شکلهاي مختلف ممکن است در جاهايي دچار زخم و پارگي شود و ديگر ترميم نشود . اين پرده ممکن است به طور مادرزادي در افرادي وجود نداشته باشد ( اگرچه در اکثريت خانم ها هست ) و نيز ممکن است به طور مادرزادي کل ورودي واژن توسط اين غشا پوشيده شده و سوراخي در آن وجود نداشته باشد .

حالا به هر نحوي ( ورزشهاي مختلف ( چرخ سواري ، ژيمناستيک ، اسب سواري) ، استمنا و … به اين پرده صدمه اي وارد شود باعث پارگي آن مي شود.
پس به نظر مي رسد بودن يا نبودن اين پرده دليلي قطعي بر باکره بودن يا نبودن فرد ندارد

 

ü     فاصله اولين نقطه ورود آلت تا پرده بكارت چقدر است؟

براي فهم بهتر لطفا به تصویر زیر توجه کنید (نمای شماتیک از دستگاه تناسلی زنانه):

در هنگام نزدیکی، آلت مردانه وارد واژن می شود (ناحیه صورتی). بالطبع برای رسیدن به ناحیه صورتی ابتدا می بایست از خطوط قرمز (پرده بکارت) رد شد و با توجه به اینکه قطر آلت مرد در هنگام نعوظ بیش از قطر ورودی واژن در هنگام وجود پرده بکارت هست، به دنبال ورود آلت به واژن این لایه نازک دچار پارگی می شود. پس برای «ورود» آلت، اولین نقطه عبور از پرده بکارت می باشد.

اجزاي آلت تناسلي دختران

ü     آيا ممكن است باورود آلت بازهم به پرده آسيبي نرسد؟ ويا اگرپاره شد دردبسيارخفيف داشته باشد وهيچ خونريزي نداشته باشد؟

بله،همانطور كه دربالا هم ديده مي شود،برخي از انواع پرده بكارت حالت حلقوي وارتجاعي داشته ودرهنگام ورودآلت مرد يادچار پارگي نمي شوند ويا درحدي نيست كه فرد متوجه آن شود.كه البته تشخيص نوع پرده نيازمند تجربه بوده ومعمولا متخصصين زنان دراين زمينه تبحر دارند .

من 20سالمه وقبلا استمنا داشتم ولي مدتيه به خاطر ترس ازپارگي پرده بكارتم ازاستمنا دست كشيدم ولي قبلا كه خودارضايي داشتم چون اطلاع زيادي درمورد پرده بكارت نداشتم واستمنايم با انگشت نبوده احتمال مي دهم به پرده بكارتم آسيبي زسيده باشه البته هيچ خونريزي ودردي وجود نداشته خواهش مي كنم كمكم كنيد.

چه طور مي تونم ازپارگي يا سالم بودن پرده بكارتم اطمينان حاصل كنم؟ من جرات مراجعه به متخصص زنان براي معاينه رو ندارم البته به خاطر نگراني از سالم بودن پرده بكارتم وبا وجود نياز شديدي كه به رابطه جنسي احساس مي كنم تمام موقعيتهايي روكه براي آشنايي وازدواج پيش مي يايد رد مي كنم.

راهي نيست كه “خودتان” اين مساله رامتوجه شويد ومعاينه مي بايست توسط فرد ماهرومتخصص انجام شود.

ü     واگه پرده بكارتم آسيب ديده باشه چي كاركنم؟ خانوادم شديدا تاكيدبه ازدواجم دارن من بايد چي كاركنم ؟اوناآدمي نيستن كه اگه پرده بكارتم آسيبي ديده باشه قبولم كنن

متاسفانه پارگي پرده بكارت خودبخود ترميم نخواهد شد .افرادي هستند كه عمل ترميم پرده بكارت انجام مي دهند ولي اين كا غيرقانوني بوده وعواقب خاص خودرا دارد.

ü     براي پارگي پرده بكارتم حتما بايد خونريزي ودرد اتفاق بيفته؟ يعني چ.ن خونريزي اتفاق نيفتاده مي تونم به سالم بودنش اميدوار باشم؟

حتماخونريزي به آن صورتي كه انتظارمي رود هميشه وجود ندارد وبسته به نوع پرده وخونرساني ناحيه دارد وممكن است تنها به صورت چندلكه كوچك باشد.شايد هم پارگي كامل به وجود نيامده باشد وتنها آثاري از ورود جسم خارجي درلبه هاي پرده ديده شود كه تمام اينها توسط فرد متخصص ودروضعيت معاينه مناسب ديده شودهميشه اميد هست.

ü     اگرپرده ي بكارت آسيب ديده باشد مرد هنگام نزديكي غير ازخونريزي ازروش ديگري مي تونه متوجه بشه؟

خونريزي همانطور كه دربالا هم گفته شد،ملاك مناسبي براي وجد ياعدم وجود پرده بكارت نيست. اما چون قطر ورودي پرده بكارت ازقطر آلت كمتراست معمولا مرد به دنبال اولين نزديكي با مانعي درسرراه ورود آلت به داخل واژن مواجه خواهد شد. كه اين هم به نوع پرده وجثه زن نيز مربوط مي شود.

ü     فاصله پرده ي بكارت تابيرون الت چقدره؟ تومطالب قبلي فاصله ازواژن ورحم رو گفته بودين ولي به اين مورد اشاره اي نشده بود.

پرده بكارت اولين قسمتي است كه درزير لب بزرگ وكوچك قرار دارد، پس اگرازخارج به داخل درنظر بگيريم به اين ترتيب خواهد شد: لب بزرگ – لب كوچك – پرده بكارت – واژن ورحم. كه درصورتي كه لب بزرگ وكوچك كنارزنده شود اولين چيز بعداز آنها پرده بكارت يادهانه ورودي واژن خواهد بود.

ü     حداقل قطر لازم براي پارگيه پرده ي بكارت چقدره؟

چيزثابت واستانداردي وجود ندارد وبه چثه وخصوصيات بدني مربوط مي شود ولي معمولا قطر آلت درحالت نعوظ ازسوراخي كه درپرده بكارت وجود دارد بيشتر خواهد بود.

ü     آيابازكردن زيادپاها ويا ارگاسم به پرده بكارت آسيب ميزند؟

خير،باتوجه به موقعيت آناتوميك پرده باباز كردن پاها درشرايط عادي هيچگونه آسيبي به پرده بكارت نمي رسداما دربرخي ورزشها مثل ژيمناستيك (كه حركات پا بيش ازحد معمول ومكرراست)يا اسب سواري (كه ضربات مكرر به ناحيه تناسلي درحالتي كه پاها بازتر حدمعمول هستند، وارد مي شود) ممكن است به پرده آسيب برسد.

ü     آيا بازورزدن (مثل زمان دفع) ميتوان سوراخ پرده بكارت را ديد؟

خير ، مي بايست معاينه دروضعيت مخصوص وتوسط معاينه متبحر انجام شود.

ü     من سال گذشته جهت معاينه بكارت به دكتر مراجعه نمودم ، دكتر پس از معاينه تشخيص دادند كه از نوع كنگره اي مي باشد.خواهشمنداست درخصئص نوع وسختي اين نوع بكارت توضيحي بفرماييد.

نوع پرده باتوجه به شكل ظاهري آن تقسيم بندي مي شود ونشاندهنده سختي وضخامت پرده نيست.

ضخامت پرده هم درافراد مختلف تفاوت مي باشدولي درهرصورت اگر جسمي داراي قطري بيش ازقطر سوراخ موجود درپرده ،وارد واژن شود(بجز مواردخاص) باعث آسيب به پرده خواهد شد.

ü     وسوال ديگر اينكه من حدود به1 سال هست كه نامزد هستم وهنگام ارضا شدن گاهي دردي رادرناحيه آلت احساس مي كنم وهمين باعث مي شود كه كناره گيري كنم ، چاره كارچيست وآيا بايدبه دكتر مراجعه كنم؟

علل مختلفي باعث آميزش دردناك به طور كامل بحث شده است.

ü     وسوال آخر آيادرروز آخر پريود امكان حاملگي وجوددارد؟؟؟با تشكر از راهنماييهاي شما.

خير،حاملگي با احتمال بالا درحوالي روزهاي تخمك گذاري (ميان دوره قاعدگي) رخ مي دهد.

ü     دختري هستم 20ساله ومجرد بي نظمي درزمان پريود(گاهي 28 وگاهي40روز) وجودترشحات شفاف ورقيق وبي بو وخروج خون همراه ادرار درزمان پريود نشانه چيست آيا پرده بكارتم سالم است وچكاربايد بكنم؟

ترشحاتي كه ذكر كرديد،معمولا درهمه زنان وجوددارد وترشحات طبيعي دستگاه تناسلي است.

(مقدار اين ترشحات درافراد مختلف متفاوت مي باشد) خروج خون همراه ادرار درزمان خونريزيهاي ماهيانه معمولا به دليل خونريزي دردستگاه ادراري نيست وبيشتر ناشي ازهمان خونريزي ماهيانه مي باشد .اگر پس ازقطع خونريزيها باز هم خون مشاهده كرديد به پزشك مراجعه نماييد.

پرده بكارت خودبخود آسيب نمي بيند .اگر كاري كه باعث آسيب به ناحيه تناسلي شده ويا نزديكي ورابطه جنسي نداشته ايد، پرده شما سالم خواهد بود.

ü     شما كه مي گوييد باورزش بكارت پاره ميشه آيا با ورزشهايي مثل ايروبيك شنا يا ورزشهاي ديگر احتمال پارگي براي همه وجوددارد يانه؟

قطعا ولزوما با انجام ورزش آسيب به پرده بكارت وارد نمي شود،بلكه ممكن است درورزشهايي كه پاها زياد ازهم باز مي شوند(كاراته ،ژيمناستيك) ويا ناحيه نشيمنگاه درمعرض آسيبهاي جزيي ومكرر(اسب سواري)است، به پرده بكارت آسيب وارد شودريا؛ البته تشخيص وافتراق آسيب به اين صورت وناشي ازنزديكي توسط مراجع قانوني امكانپذير است.

ü     ببخشيد ميخواستم بدونم بغير از خودارضايي ونزديكي چه عاملي مي تونه باعث پارگي پرده بكارت بشه؟

وارد كردن هرچيزي به داخل واژن مي تواند باعث آسيب رساندن ويا پارگي كامل پرده بكارت گردد.

همچنين دربعضي مواقع ضربات شديد نيز ميتواند پديد آورنده اين ضايعه باشند.

ü     ميخواستم بدونم تعداد نزديكيها درتشخيص بكارت اوليه توسط پزشك اثر ميگذاره.

يعني اگه تعدادنزديكيها زياد بوده باشه ميتونه طوري باعث تغيير شكل بكارت شده باشه كه تشخيص نوع اوليه غيرممكن شده باشه درحالي كه حدود1سال ازآخرين نزديكي گذشته باشه.

بله اين احتمال وجود دارد.

ü     بنده تقريبا 3سالي است كه پرده بكارتم راازدست داده ام ولي الان تصميم به ازدواج گرفته وبه دكتري مراجعه كرده وپس ازمعاينه ازمن خواست كه قبل از شب عروسي به يك يا 2روز براي ترميم پرده بكارنم به ايشون مراجعه كنم.

مي خواستم بدونم كه آيا بعداز عمل جراحي ميتون با خيال راحت شب عروسي را بگذرانم

لطفا جواب منو بدهيد درضمن من ساكن ايران نيستم ودراروپا به دكتر رفته ام.

ترميم بكارت پرده بكارت براي گول زدن همسر اخلاقا كاردرستي نيست ولي در هرصورت وقتي ترميم كنيد مشكلتان حل ميشود البته بهتر اينه كه چند روز جلوتر اين كاررا انجام دهيد.درضمن پرده ترميم شده توسط پزشك قابل تشخيص است.

ü     درصورت پاره شدن پرده چه تغييراتي دردوره پريودي بوجود مياد؟

هيچ تغييري ايجاد نمي كند.

منابع

ü     پايگاه اطلاع رساني تنظيم خانواده

ü     پايگاه اطلاع رساني پزشكي شفا – مشاوره جنسي

ü     سايت اكسير طب

 

پیوست ها:


خود ارضايي|انزال زود رس|اختلالات جنسي|اختلافات زناشويي|طلاق|پرده بكارت در زنان|بي ميلي جنسي|دلسردي از شوهر|اختلالات جنسي و زناشويي|خود ارضايي در مردان|انزال زودرس|اختلالات جنسي|اختلافات زناشويي|طلاق در دختران|تغييرات در شكل آلت دختران|اختلالات جنسي و زناشويي درآينده

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top