skip to Main Content

رابطه جنسی مقعدی یا آنال، نوعی رابطه جنسی است که در آن آلت تناسلی مرد یا شیء دیگری وارد مقعد شخص دیگر می‌شود. این رابطه ممکن است برای برخی افراد لذت‌بخش باشد، اما همچنین خطرات و عوارض زیادی را نیز به همراه دارد. برخی از این عوارض عبارتند از:

خطر بواسیر یا هموروئید در رابطه جنسی مقعدی

تورم و گشاد شدن عروق دیواره مقعد که ممکن است باعث خونریزی، درد و التهاب شود.

رابطه جنسی مقعدی باعث فشار و کشش شدید به عضلات و عروق مقعد می‌شود.

این فشار و کشش ممکن است باعث تورم یا گشاد شدن دیواره سیاهرگ‌های کانال مقعد چه در داخل و چه در خارج از آن شود که به نام بواسیر یا هموروئید شناخته می‌شود. بواسیر باعث درد، خونریزی، خارج شدگی و خارش در ناحیه مقعد می‌شود. همچنین رابطه جنسی مقعد باعث تشکيل شكاف يا زخم در پوست يا بافت های نزديك به دهانۀ كانال مقعدي (شقاق) شده كه با دردهای شديدي همراه است

ریسک بیماری‌های آمیزشی رابطه جنسی مقعدی

انتقال و دریافت ویروس‌ها و باکتری‌های مسبب بیماری‌های مثل ایدز، هپاتیت، سل، سفلس، کلامیدیا و غیره.

بی‌اختیاری مدفوع بعد از رابطه جنسی مقعدی

آسیب به عضلات اسفنکتر مقعد که کنترل دفع مدفوع را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شقاق یا زخم مقعد 

پارگی بافت و پوست مقعد که باعث درد، التهاب و خونریزی مقعد می‌شود.

مقعد یک عضو حساس است که برای رابطه جنسی ساخته نشده است. پوست و مخاط مقعد بسیار نازک هستند و به راحتی ممکن است پاره شوند. این پارگی‌ها ممکن است باعث درد، خونریزی، عفونت و التهاب شوند. همچنین ممکن است باعث شود که آلودگی‌های دستگاه گوارش به دستگاه تناسلی منتقل شوند.

بی‌میلی جنسی بعد از رابطه جنسی مقعدی

کاهش لذت جنسی و علاقه به رابطه جنسی به دلایل روانشناختی یا فیزولوژیک.

رابطه مقعدی ممکن است باعث بی‌میلی جنسی در زنان شود. چون زنان از طریق این رابطه به ارگاسم نمی‌رسند و این در طولانی مدت موجب سرد مزاجی آنها می‌شود.

همچنین این رابطه ممکن است باعث درد، خونریزی، عفونت، شقاق و بواسیر در مقعد شود که این عوارض نیز می‌توانند لذت جنسی را کاهش دهند.

برای جلوگیری از بی‌میلی جنسی، بهتر است از رابطه مقعدی خودداری کرده و رابطه جنسی سالم و احترام‌آمیز داشته باشید.

بیشتر بدانید: درمان اختلالات جنسی

آسیب به کیسه‌های منی

رابطه مقعدی می‌تواند باعث آسیب به کیسه‌های منی در مردان شود. چون مقعد عضله‌ای بسیار سفت و محکم است که در طی رابطه اطراف آلت را در برگرفته و فشار بسیار زیادی را به آن وارد می‌کند.

این فشار ممکن است باعث پس زده شدن منی در طولانی مدت شده و به کیسه‌های منی و غدد پروستات آسیب برساند.

سوراخ شدن روده 

نفوذ آلت تناسلي يا شيء خارجي به ديواره روده بزرگ كه باعث عفونت شديد، خونريزي داخلي و حتي مرگ مي‌شود.

چرا بعضی افراد رابطه مقعدی دوست دارند؟

همواره علیرغم توصیه های همه جانبه مبنی بر خودداری از رابطه جنسی مقعدی ( نزدیکی از پشت ) اکثر افراد تحت تاثیر از فیلم های پورنو یا جهت جلوگیری از آسیب به بکارت و بارداری یا برخی تصورات نادرست نسبت به رابطه جنسی مقعدی اقدام نموده غافل از آنکه این رابطه یک رفتار جنسی پرخطر میباشد

سوالاتی در خصوص رابطه جنسی مقعدی یا نزدیکی از پشت

  • آیا رابطه جنسی مقعدی باعث بزرگ شدن یا برجسته شدن باسن میشود ؟
    خیر به هیچ وجه از نظر علمی این موضوع ثابت نشده است
  • آیا رابطه جنسی مقعدی باعث بزرگ شدن دهانه مقعد میشود ؟
    بله ، رابطه جنسی مقعدی میتواند باعث تغییر شکل بخش خروجی مقعد (anal) شود
  • آیا از طریق رابطه جنسی مقعدی امکان بارداری وجود دارد ؟
    خیر
  • آیا اگر از روان کننده ، اسپری های بی حسی برای رابطه جنسی مقعدی استفاده کنیم از عوارض آن کاسته میشود ؟
    خیر، استفاده از روان کننده ، بیحس کننده و امثالهم تنها جهت روان شدن و یا کاهش درد این رابطه میباشد و از عوارض و آسیبهای این رابطه نمیکاهد.

رابطه جنسی مقعدی

چرا رابطه جنسی مقعدی توصیه نمیشود ؟ و عوارض آن چیست ؟

۱) رابطه جنسی مقعدی میتواند باعث آسیب جدی به اسفنکتر خارجی شده و نهایتا باعث شود فرد بعد از مدتی نتواند کنترل ارادی عمل دفع مدفوع را داشته باشد

۲) باکتریهای موجود در نواحی مقعد با شستشو از بین نمیروند

۳) وجود میکروبی تحت عنوان استریپکوک در قسمتی از انتهای روده ی بزرگ به نام کولُن است و وجود این میکروب در آن قسمت از بدن برای جذب آب و جلوگیری از یبوست الزامی است، اما ضرری که این میکروب دارد باعث ایجاد بیماری سوزاک در آلت مرد شده و چون معمولاً پس از نزدیکی از پشت نزدیکی از جلو نیز حاصل می شود این میکروب از آلت مرد به عورت زن نیز منتقل شده و زن را نیز دوچار بیماری سوزاک می کند. همچنین اگر منی مرد در داخل مقعد ریخته شود به رشد هرچه سریع تر ای میکروب کمک می کند و لزا این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۴)  بواسیر

۵) انتقال بیمارهای مقاربتی از این نوع رابطه سهل تر میباشد

۶) پارگی دهانه مقعد

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 4 Comments

  1. سلام آقای دکتر محمدزاده نمیدونم چرا نظرات سکسوتراپ ها درمورد رابطه مقعدی این همه با هم تناقض داره بعضی ازهم کاران شما این رابطه را آموزش میدن تا خطرات واسیب های احتمالی را به حداقل برسونن شما فرمودی میکروب استریبکوک درانتهای راست روده است که می تونه باعث سوزاک برای آقا بشه میشه دلیل علمی خودتون را ارائه بدهید؟ چون تا حالا مقالاتی را که دراین مورد خونده ام به چنین موردی اشاره نداشته اگر قرار بود با این رابطه آقا سوزاک بگیره وبعد آن را به واژن خانم منتقل کنه وخانم هم دچار سوزاک بشه باید حدود نیمی ازخانم هایی که این رابطه را دارند دچار سوزاک بشوند. درصورتی که زوج های زیادی این رابطه را دارند و دچار سوزاک نشده اند لطفا اطلاعات نادرست را ارائه نفرمایید. اینکه فرمودی این رابطه باعث انتقال بیماری جنسی میشه بله درصورتی که این رابطه با شرکای جنسی متعدد انجام بشه ویکی ازطرفین ناقل این بیماری باشه نه اینکه زوجین که سالم هستند وناقل بیماری جنسی نیستن به صرف رابطه مقعدی بیماری ازآسمان به طرف آن ها نخواهد آمد. باز فرمودی که این رابطه می تونه دربارداری زوجین اختلال ایجاد کنه این درزمانی است که فرد آلت تناسلی خودرا ازمقعد خارج کنه ورابطه واژنی برقرار کنه درصورتی که بلسطح آگاهی واطلاعات بالای افراد جامعه هیچ مردی بعداز رابطه مقعدی مبادرت به رابطه واژنی نمی کند واگر هم چنین تمایلی داشت حتما کاندوم را عوض می کند واگر رابطه بدون کاندوم بود حتما آلت خودرا قبل از رابطه واژنی با صابون شست وشو می دهد امیدوارم که به جای این همه بزرگنمایی ها وپاک کردن صورت مساله به حل مساله بپردازید با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top