skip to Main Content

اختلال نعوظی چیست؟ اختلال نعوظ Erectile Dysfunction نامیده می شود. عارضه شل شدن آلت و یا عدم نعوظ در تمام سنین امکان پذیر است اما هر چه سن بالاتر باشد احتمال این مشکل بیشتر می گردد.

آگاه باشید که اگر مشکل در سفت شدن آلت گه گاه و بدون تکرار منظم اتفاق می افتد احتمال شما مشکل ED ندارید و فقط خستگی های ذهنی جلوی نعوظ کامل را می گیرد. اما در صورتی که این مشکل مکرر اتفاق افتاد شما باید به یک متخصص اورولوژی (متخصص نعوظ مردان) مراجعه کنید.

علت اختلال نعوظی چیست

اختلال نعوظی در مردان می‌تواند در هر فردی نسبت به دیگری متفاوت باشد. اختلال نعوظ نتیجه افزایش جریان‌خون در آلت‌تناسلی است. با افزایش سن، ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا نعوظ اتفاق بی‌افتد. دانشگاه ویسکانسین(Wisconsin) تخمین می‌زند که عدم نعوظ خفیف یا متوسط، 10 درصد مردان را در هر دهه زندگی تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، 60٪ از مردان در دهه 60 زندگی خود ممکن است نوعی از عدم نعوظ را تجربه کنند.

با این حال، عدم نعوظ می‌تواند در میان افراد جوان نیز رخ‌دهد. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که از هر 4 مردی که به دنبال درمان برای اختلال نعوظ خود بودند، 1 نفر زیر 40 سال سن داشته‌است. محققان متوجه شدند، اختلال نعوظ در مردان مسن‌تر، که سیگار، و مشروبات الکلی بیشتری مصرف می‌کردند، بیشتر مشاهده می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد که انتخاب سبک زندگی یک عامل مهم برای کنترل اختلال نعوظ در مردان است.

بیشتر بدانید: درمان نعوظ در بیماران دیابتی 

اختلال نعوظی چیست
اختلال نعوظی چیست

اختلال نعوظی یکی از شایع ترین اختلالات جنسی مردان به شمار می رود.

آمار دقیقی از فراوانی آن در جامعه در دسترس نیست. اما برآوردها نشان می دهد بیش از یک سوم مردان در طول عمر خود، آن را تجربه می کنند. گرچه با افزایش سن شیوع آن نیز بالاتر می رود اما غالب مراجعین به کلینیک ها را مردان جوان تشکیل می دهد.
اختلال نعوظی به صورت ناتوانی در به دست آوردن و یا حفظ سفتی آلت تناسلی درحین مقاربت تعریف می شود. این مشکل می تواند در طول عمر فرد به صورت همیشگی بوده و یا آن که اکتسابی باشد. از طرف دیگر این مشکل می تواند فراگیر و یا موقعیتی باشد. این اختلال می تواند ناشی از عوامل روانشناختی و عوامل جسمانی ـ روانی باشد.

بیشتر بدانید: چه داروهایی باعث اختلال نعوظ میشوند؟

مشکل نعوظ در جوانی

دلایل اختلال نعوظ از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حالی که بیماری های مرتبط با سن محدود به افراد مسن نیست، در مردان جوان کمتر شایع هستند. بنابراین، مردان جوان ممکن است به دلیل سبک زندگی یا عوامل احساسی مانند:

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top