skip to Main Content

 

1- کاهش ریسک بیماریهای قلبی : داشتن بیش از دو نوبت رابطه زناشویی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را در مردان به نصف می کاهش می دهد .رابطه زناشویی کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.

2- کاهش وزن و تناسب اندام : رابطه زناشویی یک نوع فعالیت بدنی است . یک رابطه پر حرارت 200 کالری انرژی می سوزاند ، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بر روی دستگاه تردمیل ( دو ثابت).ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی ) از 70 بار در دقیقه به 150 بار در دقیقه افزایش میابد . انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و در گیر شدن عضلات لگن ، رانها ، باسن ، بازوها ، گردن و قفسه سینه میگردد.ُپلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریک کننده غدد تیروئد میباشد که میتواندباعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.

3-رابطه زناشویی سالم باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود : این هورمون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.

4- کاهش افسردگی : زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و همسر آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند ، کمتر مستعد افسردگی میباشند . هورمون پروستاگلاندین موجود در منی بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه میشود . منی حاوی هورمونهای استروژن وپروسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند . زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند شاد ترند .(به همین دلیل خانمها بعد از وازکتومی خوش اخلاق می شوند )

5- تسکین درد : درست قبل از ارگاسم (اوج لذت جنسی ) سطح هورمون اکسی توسین به 5 برابر سطح نرمال افزایش می یابد . این هورمون باعث ترشح آندروفین (ضد درد طبیعی بدن ) گردیده و هر گونه دردی را تسکین می دهد و باعث ترشح هورمون استروژن نیز می گردد که می تواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد .

6- سرما خوردگی کمتر : زوجینی که 1-2 بار در هفته نزدیکی دارند ، سطح پادتن ایمنو گلوبین آ در بدن آنها 30 در صد بیشتر میباشد . این امر باعث تقویت سیستم ایمنی میگردد.

7- کنترل بهتر مثانه : در رابطه زناشویی تمرینات کیگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.

8- دندانهای سالم تر : پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل ) حاوی روی ، کلسیم و دیگر موارد معدنی میباشد که از پوسیدگی دندانها جلوگیری میکند . همچنین آداب برقراری رابطه زناشویی ، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندانها می کند .

9- سلامت پروستات : برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند . برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی همچون روی ، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا 600 برابر تلغیظ میکنند . در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تلغیظ و انباشه گرددو . رابطه زناشویی و انزال مکرر میتواند از انباشنه شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد .

10- رابطه زناشویی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قدیمی در زنان میگردد . البته مشروط بر اینکه از بیماریها ی مقاربتی ، حاملگی ناخواسته و هر گونه استرس جلوگیری شود . زنان یائسه ای که از رابطه زناشویی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی (تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند . تمام هورمونهایی که در زنان یائسه به آنها نیاز دارند ، از طریق رابطه سام با شوهرانشان قابل دریافت میباشد ( رابطه جنسی بدون کاندوم ).

11- افراط در رابطه جنسی میتواند دردسر آفرین باشد :دستگاه تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن عضو تناسلی پس از نعوظو انزال بی علت نیست . هنگام نعوظ عضو مرد از خون پر میگردد و به صورت فشرده خون در آن باقی می ماند و جریان ندارد ، برای جذب مجدد اکسیژن عضلات دستگاه تناسلی باید شل گردند . چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت کند ، با این کار از دریافت اکسرژن کافی محروم کرده اید . در بیماری پریاپیسم (perapism)که در آ ن نعوظ دائمی پدید می آید ، عضو تناسلی ممکن است دچار مرگ سلولی گردد . به همین خاطر پریاپیسم یک اورژانس پزشکی محسوب میگردد .

12- افزایش جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد . بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زائد نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.

13 – افزایش طول عمر : نرخ مرگ و میر در افرادی که 2 بار در هفته به ارگاسم میرسند ، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه میکنند .

14- رابطه زناشویی سالم در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است ، همچنین باعث بهبود کیفیت خواب میگردد .

16-رابطه زناشویی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است :چنانچه همسری دارید که برایتان اهمیت قئل بوده و دوستتان داشته باشد و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید ، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یکدیگر صمیمی باشید ، آنوقت 5-3 برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت . بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس کردن و تبادل انرژی مثبت میباشد . در آغوش گرفتن و نوازش کردن باعث تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن شما میشود و در نهایت زوجین به آرامش خیال و آسایش فکر خواهند رسید .

17- رابطه زناشویی سالم در افزایش اعتماد به نفس طرفین (خصوصا مردان ) مینواند تاثیر بسزایی داشته باشد .

18- بهبود حس بویایی: پس از رابطه زناشویی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش مییابد . این هورمون سبب میگردد تاسلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز مغز ایجاد کنند .

یکی از علل آمار بالای طلاق ، مشکلات جنسی و عدم رضایت زوجین از یکدیگر است و اکثر مسائلی که در دادگاه عنوان می شود بهانه است و گاهی نیز زن و شوهر ریشه مشکلات را نمی دانند . چنانچه زن و شوهر آمیزش سلامتی داشته باشند اختلافات خود به خود رفع می گردد . بدین معنا که هر قدر شخصی بد اخلاق باشد و یا موقعیت مادی خوبی نداشته باشد همسرش تن به طلاق نمی دهد ، منحرف نمی شود و در زندگی نیز مسئول و وفادار خواهد بود .

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top