skip to Main Content

نکاتی در مورد زود انزالی ‏و عدم نعوظ

براي درک بهتر روند زود انزالی، ابتدا مسير عصبي يک تحريک جنسي تا انزال را طي عمل نزديکي بطور ساده مرور ميکنيم. ابتدا نعوظ با تحريکات دو مسير :
1-مسير رفلکسي (reflexogenic) که ناشي از تحريک حس پنجگانه بخصوص لامسه و بينائي است.
2-مسير ذهني (psychogenic) که ناشي از تحريکات ذهني است.

دکتر محمد زاده متخصص درمان زود انزالی و … میباشد .افرادی که مشکل زود انزال و عدم نعوظ دارند میتوانند به مطب دکتر محمد زاده مراجعه نماید. 

درمان انزال زودرس

از طريق اين دو مسير مراکز نخاعي و فوق نخاعي (supraspinal) و سيستم عصبي مرکزي و هيپوتالاموس، ابتدا منجر به بروز نعوظ و سپس ادامه و استمرار تحريکات مراکز جنسي مغز، شدت تحريکات به حدي بالا مي­رود که به حد آستانه ارضاي جنسي فرد برسد و عمل انزال صورت گيرد.
زود انزالی به این معني است، که زماني که فرد تحت تاثير تحريکات اندک جنسي قرار مي گيرد حتي زماني که تصميم به عمل نزدیکی مي گيرد، مسيرهاي عصبي مرکزي جنسي فعال شده و با سرعت بيشتر، مدت زمان کمتر و با تحريکات جنسي کمتر و با توجه به کاهش آستانه انزال، در مدت زماني کمتري فرد را به مرحله انزال و ارضاي جنسي مي­ رساند.
گاهي حتي قبل از نعوظ کامل آلت تناسلي و اقدام به عمل نزديکي و دخول آلت تناسلي, فرد به مرحله ارضاي جنسي می رسد. بدين معني که قبل از انجام عمل دخول آلت تناسلي فرد به حالت ارضاي جنسي و انزال مي­رسد لذا مايع مني و اسپرم داخل مهبل زن وارد نمي­گردد تا بتواند منجر به حاملگي گردد.
معمولا انزال زود رس بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه بعد از شروع دخول صورت می گیرد .

تفاوت زود انزالی با عدم نعوظ در مردان :

در مردانی که دچار بیماری عدم نعوظ آلت هستند ، با وجود تحریک شدن ، خون به مقدار مناسب به آلت نرسیده و باعث ایجاد اختلال در نعوظ میشود ولی در بیمارانی که از انزال زودرس رنج می برند آلت به حالت نعوظ کامل می رسد ولی بلافاصله بعد شروع نزدیکی و دخول ، فرد به انزال می رسد .

عوامل ایجاد کننده زود انزالی در مردان

درحالیکه علت عدم نعوظ در مردان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی و یا بیماری هایی مثل دیابت می شود ، دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد است .
از علت های شایع انزال زود رس می تواند ، عدم رسیدن به بلوغ جسمی و جنسی کامل ، فشار عصبی بخاطر رابطه ی جنسی ، استرس برقراری رابطه ی جنسی با همسر تازه ازدواج کرده و یا حتی افسردگی را نام برد .

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top