skip to Main Content

واکسن زگیل تناسلی برای مردان می توان از اثرات ویروس HPV جلوگیری کند. HPV یک بیماری مقاربتی بسیار شایع است به نحوی که در بین افراد 15 تا 59 ساله، 2 نفر از هر 5 نفر (40%) به آن مبتلا خواهند شد.

HPV چگونه مردان را درگیر می کند؟

یک فرد می تواند پس از داشتن هر نوع رابطه جنسی با فرد دیگر مبتلا به HPV این ویروس را دریافت کند. این ویروس همچنین می تواند از طریق تماس نزدیک، پوست به پوست در طول رابطه جنسی پخش می شود.

حتی زمانی که فرد مبتلا به عفونت هیچ علائمی نداشته باشد نیز احتمال گسترش ویروس HPV وجود دارد؛ از این رو دریافت واکسن زگیل تناسلی برای مردان اهمیت فراوانی دارد.

بیشتر بدانید : درمان زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی در مردان چگونه است؟

اکثر مردان مبتلا به HPV هرگز علائمی نشان نمی دهند و عفونت خود به خود از بین می رود. اما اگر HPV از بین نرود، می تواند باعث زگیل تناسلی یا انواع خاصی از سرطان شود، برخی از علائم زگیل تناسلی در مردان چنین است:

از این رو مردان باید در مورد هر چیز جدید یا غیرعادی بر روی آلت تناسلی، کیسه بیضه، مقعد، دهان یا گلوی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. این موارد عبارت است از:

  • زگیل
  • رویش های غیر معمول
  • توده ها
  • زخم ها

واکسن زگیل تناسلی برای مردان؛ پیشگیری بهتر از درمان

حالا که پای واکسن زگیل تناسلی برای مردان به میان آمده است، شاید بپرسید که آیا زگیل تناسلی تا این اندازه برای سلامت خطرناک است؟

اکثر عفونت های HPV خود به خود از بین می روند و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. با این حال، اگر عفونت HPV از بین نرود، می تواند باعث مشکلاتی همچون زگیل تناسلی شود و بدتر از آن ایجاد انواع خاصی از سرطان شود. از همین رو پیشگیری یکی از ارکان مبارزه با این بیماری است.

واکسن زگیل تناسلی برای مردان؛ پیش گیری بهتر از درمان

آیا ویروس زگیل تناسلی سرطان زا است؟

بله. در تکمیل نکته قبلی باید گفت که HPV به خودی خود سرطان نیست، اما می تواند تغییراتی در بدن ایجاد کند که منجر به سرطان می شود. انواع خاص سرطان که HPV آن را ایجاد می کند عبارتند از:

  • سرطان دهانه رحم در زنان
  • سرطان آلت تناسلی مردان
  • سرطان مقعد در زنان و مردان
  • سرطان در پشت گلو، از جمله پایه زبان و لوزه ها

واکسن زگیل تناسلی برای مردان: در دسترس

اهمیت این گذاره از آن نظر است که در زنان امکان تست پاپ اسمیر، مرتبط با دهانه رحم وجود دارد اما چنین امکانی برای مردان نیست.

با توجه این نکته و همچنین اینکه درصد بسیار بالایی از مردان تا قبل از مشاهده و بروز علائم مربوط به این ویروس به بدن خود توجه نمی‌ کنند، آلوده شدن آقایان به ویروس HPV دیرتر از خانم‌ ها تشخیص داده می‌ شود.

بنابراین تا زمانی که امکان غربالگری موثر و قابل اعتماد برای تشخیص سرطان‌های ناشی از HPV فراهم نشده باید واکسن زگیل تناسلی مردان دریافت شود.

واکسن زگیل تناسلی برای مردان و زمان تزریق

چگونه می توان شانس ابتلا به HPV را کاهش داد؟

برای کاهش شانس ابتلا به HPV و بیماری های ناشی از آن، دو راه وجود دارد:

  1. واکسن بزنید! واکسن HPV ایمن و موثر است. واکسن زگیل تناسلی برای مردان حکم یک سپر امن در برابر سرطان های ناشی از HPV محافظت کن
  2. استفاده از کاندوم را دست کم نگیرید! این کار می تواند شانس ابتلا به همه بیماری های مقاربتی از جمله HPV را کاهش دهد. با این حال، HPV می تواند مناطق خارج از کاندوم را آلوده کند.

آیا من نیز می توانم واکسن زگیل تناسلی مردان را دریافت کنم؟

بنا به گفته CDC، در ایالات متحده، توصیه تزریق واکسن زگیل تناسلی مربوط به موارد زیر است:

  1. همه نوجوانان در سن 11 یا 12 سالگی؛
  2. همه افراد تا سن 26 سال، اگر قبلا واکسینه نشده باشند.

اگر سنمان بالای 27 سال بود چه کنیم؟

همانطور که گفته شد دریافت واکسن زگیل تناسلی برای مردان مستلزم داشتن نهایتا 27 سال سن است. با این حال، برخی از بزرگسالان 27 تا 45 ساله که قبلاً واکسینه نشده اند، ممکن است پس از صحبت با پزشک خود و خطر ابتلا به عفونت های جدید، مورد واکسیناسیون قرار بگیرند.

واکسیناسیون HPV برای سنین 27 تا 45 سال مزایای کمتری دارد. اکثر بزرگسالان فعال از نظر جنسی قبلاً در معرض HPV قرار گرفته اند.

نکته پایانی

اگر واکسن زگیل تناسلی برای مردان را تزریق کرده اید، این نکته را بدانید که این واکسن همه انواع HPV را هدف قرار نمی دهد.

علاوه بر این در هر سنی، داشتن یک شریک جنسی جدید حکم عامل خطری برای ابتلا به عفونت جدید HPV است. افرادی که در حال حاضر در یک رابطه طولانی مدت یا تک همسری متقابل هستند، به احتمال زیاد به عفونت HPV جدید مبتلا نمی شوند.

در کلینیک دکتر محمدزاده واقع در  تهران  تمام امکانات از جمله اتاق عمل مجهز برای انجام کرایوتراپی و فریز کردن زگیل ها و دیگر اعمال درمانی زگیل تناسلی وجود دارد که مراجعین عزیز می توانند با خیال آسوده در محیطی سالم و امن برای درمان اقدام نمایند.

با عنایت به سالها تجربه دکتر سعید محمدزاده در راستای انجام درمان و انجام نمونه های موفق بسیاری، شما عزیزان می توانید با اطمینان و خیالی راحت به این مرکز مراجعه نمایند.

تزریق درمان زگیل تناسلی در تهران برای  پیشگیری و همچنین مراحل درمان ، توسط مربی ارشد وازکتومی و استاد دانشگاه، روشی مطمئن و بدون عوارض برای درمان می باشد که تعداد زیادی نمونه موفق را شامل شده است و همواره رضایت مراجعین در الویت کاری برای این مطب بوده و می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top