skip to Main Content

قیمت واکسن گارداسیل یکی از سوالاتی است که همیشه مطرح می شود. پیش از پرداخت به چنین بحثی باید این نکته را یادآوری کنیم که این واکسن  می تواند از کودکان و بزرگسالان در مقابل برخی از انواع ویروس HPV مراقبت کند.

بر اساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی کشورها، کودکان باید در سن 11 یا 12 سالگی و قبل دوره آغاز روابط جنسی این واکسن را تزریق کنند؛ البته تا پیش از 26 سالگی همچنان می توان این واکسن را دریافت کرد.

قیمت واکسن گارداسیل، تاثیرات و مزایا

تا اواخر سال 2021 قیمت جهانی واکسن گارداسیل (Gardasil) و بدون بیمه به طور میانگین 300 دلار بوده است. این واکسن در اصل نام تجاری محصول شرکت دارویی مرک، یکی از شرکت های تولید کننده واکسن HPV است.

واکسن گارداسیل فرد را در مقابل تیپ های 6،11،16،18 از ویروس اچ پی وی مقاوم می کند، بنابراین قیمت واکسن گارداسیل ارزش آن را دارد که فرد در مقابل انتقال یا دریافت یک ویروس سرطان زا مقاوم شود.

بیشتر بدانید: واکسن زگیل تناسلی برای مردان

واکسن گارداسیل دقیقا چه کار می کند؟

همانطور که گفته شد واکسن گارداسیل از افراد در مقابل ویروس پاپیلومای انسانی محافظت کند. همیشه پیشگیری بهترین راهکار است و با پرداخت مبلغی به عنوان واکسن گارداسیل، احتمال اینکه فرد در آینده مبالغ فراوانی خرج درمان زگیل تناسلی کند به صفر میل خواهد کرد.

قیمت واکسن گارداسیل و زمان تزریق

واکسن گارداسیل را در چند نوبت باید تزریق کنیم؟

برخی افراد می‌گویند ما که ازدواج نکرده‌ایم و رابطه جنسی نداریم، پس چرا باید این واکسن را تزریق کنیم؟ باید گفت هر فردی که ممکن است در آینده رابطه جنسی داشته باشد، بنابراین باید این واکسن را تزریق کند و چه‌بهتر که در سن کم واکسینه شود تا اثر بیشتری داشته باشد.

حال که بیشتر درباره قیمت واکسن گارداسیل، اثرات و مزایای آن می دانیم، ذکر این نکته هم مهم است که واکسن گارداسیل در سه نوبت 6 ماهه به عضلات فرد تزریق شود.

واکسن گارداسیل در ویال 0.5 میلی لیتری عرضه شده است. مرحله دوم این واکس 2 ماه پس از اولین تزریق و مرحله سوم هم در چهارمین ماه پس از دریافت دومین دوز به بدن فرد تزریق می شود.

عوارض تزریق

واکسن گارداسیل عوارض چندانی برای فرد گیرنده ندارد؛ این واکسن البته فرد را در مقابل یک الی دو مورد ویروس HPV مصون می کند.

بیش از اینکه پیگیر قیمت واکسن گارداسیل باشید این نکته را در نظر بگیرید که تزریق این واکسن پیشگیر از ویروس HPV برای تزریق افراد دارای آلرژی به مخمر، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، زنان باردار و کودکان زیر 9 سال ممنوع است. برخی از عوارض رایج واکسن گارداسیل عبارتند از:

  • درد یا تورم در محل تزریق
  • تب خفیف
  • سردرد
  • احساس خستگی و ضعف
  • درد عضلانی و مفصلی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • درد در شکم
  • اسهال

قیمت واکسن گارداسیل و عوارض

آیا واکسن گارداسیل ناباروری به بار می آورد؟

برخی از افراد در کنار بالا بودن قیمت واکسن گارداسیل سعی دارند این شایعه را به عنوان نکته منفی جا بیندازند که این واکسن سبب ناباروری افراد خواهد شد در حالی که چنین چیزی اثبات و گزارش نشده است.

تزریق واکسن گارداسیل را به معنی پایان احتمال ابتلا بدانیم؟

به هیچ وجه! همانطور که عنوان شد این واکسن تنها در برابر چندنوع از ویروس پاپیلومای انسانی

لومای انسانی ایمنی زایی دارد و در واقع فقط شامل جلوگیری از ابتلا به انواع خطرناک این ویروس می شود.

برخی بر این باورند زنانی که با صرف میلغی به عنوان قیمت واکسن گارداسیل آن را دریافت کرده اند دیگر نیاز به هزینه برای  آزمایش های پاپ اسمیر ندارند در حالی که چنین نیست و همواره پایش را باید مدنظر قرار داد. مردان نیز همواره باید پرهیز از روابط پر خطر را مد نظر قرار بدهند.

بیشتر بدانید: علائم زگیل تناسلی

وضعیت تولید و قیمت واکسن گارداسیل در ایران چگونه است؟

این واکسن تا پیش از جهش قیمت ارز در ایران یعنی تا سال 1397 به قیمت یک میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رفت و هلال احمر نیز آن را به قیمت حدودی 273 هزار تومان عرضه می کرد اما بعد از جهش ارز قیمت ثابتی برای آن وجود ندارد.

واکسن گارداسیل ۴ ظرفیتی در حال حاضر در ایران مناسب ترین واکسنی است که در پیشگیری زگیل تناسلی موثر است. این واکسن در برابر ۴ نوع پرخطر ۶، ۱۱، ۱۶، ۱۸ برای زنان و مردان مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع ۱۱ و ۶ بیشترین آمار ابتلا به زگیل تناسلی را در بین بقیه دارند

همچنین در ایران نیز پروژه ساخت این واکسن جریان داشت اما با همه گیری کویید 19 و بحث تولید واکسن این بیماری دیگر کمتر سخنی از تولید واکسن گارداسیل به میان آمد.

برای تزریق واکسن گارداسیل، شما باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. واکسن گارداسیل را باید با نسخه پزشک و از داروخانه تهیه کنید. شما می توانید از سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت لیست داروخانه هایی که واکسن را می فروشند را مشاهده کنید.
  2. واکسن گارداسیل را باید در مطب پزشک، درمانگاه یا بیمارستان تزریق کنید. بهتر است در منزل تزریق نشود، چون به صورت خیلی نادر ممکن است عارضه غش بر اثر تزریق اتفاق بیفتد.
  3. تعداد دفعات تزریق واکسن برای کودکان زیر ۱۵ سال، دو دوز در فاصله شش ماه است. اما برای افراد بالاتر از ۱۵ سال، این واکسن به صورت سه دوز تزریق می شود. دوز صفر، یک، شش یا دوز صفر، دو، شش که فاصله ماه های بین تزریق واکسن است.
  4. توصیه می شود واکسن پیش از شروع فعالیت جنسی تزریق شود، چون بیشترین اثربخشی واکسن از ۱۰ سالگی است. بهترین سن برای تزریق واکسن از ۱۰ تا ۲۶ سالگی است.
  5. تزریق برای افراد با آلرژی به مخمر، خانم های باردار، کودکان زیر ۹ سال و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند ممنوع است.

نکته آخر

اگرچه قیمت واکسن گارداسیل در ایران ثابت نیست، اگرچه ویروس پاپیلومای انسانی مثل هر ویروس دیگری سویه هایی متفاوت دارد اما یک نکته در این میان ثابت است؛ همواره باید ویروس HPV را جدی گرفت و خود را در برابر آن مصون نگه داشت.

در کلینیک دکتر محمدزاده واقع در  تهران  تمام امکانات از جمله اتاق عمل مجهز برای انجام کرایوتراپی و فریز کردن زگیل ها و دیگر اعمال درمانی زگیل تناسلی وجود دارد که مراجعین عزیز می توانند با خیال آسوده در محیطی سالم و امن برای درمان اقدام نمایند.

با عنایت به سالها تجربه دکتر سعید محمدزاده در راستای انجام درمان و انجام نمونه های موفق بسیاری، شما عزیزان می توانید با اطمینان و خیالی راحت به این مرکز مراجعه نمایند.

تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی و مراحل  درمان زگیل تناسلی در تهران  توسط دکتر سعید محمدزاده مربی ارشد کشوری و استاد دانشگاه، روشی مطمئن و بدون عوارض برای درمان می باشد که تعداد زیادی نمونه موفق را شامل شده است و همواره رضایت مراجعین در الویت کاری برای این مطب بوده و می باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

This Post Has 2 Comments

Comments are closed.

Back To Top