اپیدمیولوژی

شدت بیماری و گسترش آن در جهان بعد از اولین گزارش که در سال 1981میلادی(1360میلادی)بوده است،بیماری ایدز را در شماریکی از مهمترین معضلان بهداشتی ،درمانی ،اجتماعی و اقتصادی قرار داده است.

95% مبتلایان جهان در کشور های در حال توسعه زندگی می کنند از نظر سازمان جهانی بهداشت دنیا به ده منطقه تقسیم شده است و میزان آلودگی در هر منطقه متفاوت است

تا به امروز 14میلیون کودک به علت فوت والدین بخصوص مادران خود به علت بیماری ایدز یتیم شده اند.

براساس گزارشات بهداشت جهانی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که 98%مردم آن مسلمان هستند یکی از پاک ترین مناطق دهگانه محسوب می شوندکه مهم ترین علت آن پایبندی مسلمانان به اصول اخلاقی است.متاسفانه گسترش بیماری در معتادان تزریقی که اشتراک سرنگ و سوزن داشته اند باعث شده است که کشورهایی مثل بحرین ، ایران ، تونس ، مصر و پاکستان نیز در معرض خطر جدی قرار گیرند.

در تاریخ1/7/1381تعداد گزارش شده آلودگان و بیماران ایدز در کشور 4237 نفر بوده که 189 نفر آن زن و 6درصد کل موارد از راه اعتیاد مبتلا شده اند.

پیوست ها:

درمان انزال زودرس|زودانزالی|تاخیر در انزال|اندازه آلت تناسلی|عدم نعوظ|بی میلی جنسی|افزایش میل