skip to Main Content

تغذیه برای جبران خودارضایی یکی از سؤالاتی است که همواره افراد با آن مواجه می شوند؛ به طور کلی مواد مغذی ای که برای تقویت قوای جنسی آقایان به کار می رود، می تواند در جبران خودارضایی نیز مفید و مؤثر واقع شود. در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

ویتامین D برای جبران خود ارضایی

مکملی که می تواند سطح تستوسترون را بالا ببرد ویتامین D است. مردان مبتلا به کمبود ویتامین D سطح پایین تری از تستوسترون را دارند که این بر میزان باروری آنان تأثیر می گذارد؛ این مورد همچنین می تواند به عنوان تغذیه برای جبران خودارضایی نیز در نظر گرفته شود.

بنابراین مواد غذایی غنی شده با ویتامین D را می توان از جمله مواد غذایی مؤثر در تقویت قوای جنسی مردان به حساب آورد.

بیشتر بدانید: بهترین متخصص ناتوانی مردان در تهران 

ویتامین C و D برای جبران خود ارضایی

کاهش استرس اکسیداتیو با ویتامین C

دریافت کافی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین Cضمن مقابله با برخی از آسیب پذیری های دستگاه ایمنی بدن، کیفیت مایع منی را نیز بهبود بخشد.‌

استرس اکسیداتیو یا ROS به صورت مداوم در بدن تولید می‌شود، اما در افراد سالم، سطح آن کنترل می‌شود. افزایش ROS ممکن است باعث التهاب و آسیب به بافت‌ها شود و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش دهد.

همچنین، شواهد حاکی از این است که استرس اکسیداتیو و افزایش سطوح ROS می‌تواند به ناباروری در مردان منجر شود. مصرف کافی آنتی‌اکسیدان‌ها، از جمله ویتامین C، به مقابله با برخی از اثرات مضر این فرآیند کمک کرده و می‌تواند کیفیت مایع منی را بهبود بخشد. بنابراین ویتامین C را نیز می توان در دسته تغذیه برای جبران خودارضایی قرار داد.

موز بهترین تغذیه برای جبران خودارضایی

میوه موز حاوی منابع گسترده‌ای از ویتامین و مواد مغذی مختلف است و به عنوان مواد غذایی مؤثر در تقویت قوای جنسی مردان شناخته می شود. این میوه به ترشح هورمون‌های اساسی، تنظیم میزان آن‌ها، و همچنین تعادل سطح تستوسترون کمک می‌کند. این تأثیرات منجر به افزایش سرخوشی و رضایت از برقراری روابط جنسی می‌گردد.

موز بهترین تغذیه برای جبران خودارضایی

تقویت و بازیابی قدرت جنسی با مصرف چای سبز

چای سبز با آنتی‌اکسیدان‌های قوی خود، نه‌تنها به بهبود سلامت عمومی بلکه به تقویت قدرت جنسی نیز کمک می‌کند. علاوه بر این چای سبز دارای ترکیب خاصی به نام کاتچین است.

این ترکیب به بهبود نقل و انتقال خون در بدن، به ویژه در دستگاه تناسلی مردان، کمک می‌کند و از همین رو می توان آن را در دسته مواد غذایی مؤثر در تقویت قوای جنسی مردان قرار داد.

خواص انجیر و آجیل در جبران خودارضایی

انجیر با ارزش‌های غذایی فراوان، می‌تواند به بهبود سلامت جنسی و افزایش انرژی برای فعالیت‌های جنسی کمک کند. در واقع میوه انجیر حاوی غنی‌ترین منابع آمینو اسید است، که کمبود این ماده در مردان می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. از این رو، مصرف انجیر می‌تواند به جبران نقص آمینو اسید در بدن کمک کند.

علاوه بر انجیر، استفاده از آجیل‌هایی مانند بادام زمینی، پسته و گردو به دلیل حاوی ترکیبات آمینو اسیدی، منجر به افزایش کیفیت روابط جنسی می‌گردد.

خواص انجیر و آجیل در جبران خودارضایی

فواید مصرف اسفناج

اسفناج یگی دیگر از مواد غذایی مؤثر در تقویت قوای جنسی مردان به حساب می آید. مصرف اسفناج می‌تواند به طور مؤثری در جلوگیری از زود انزالی تاثیرگذار باشد. این ماده غذایی، به دلیل حاوی برخی از مواد مغذی مفید برای ماهیچه‌های آلت تناسلی مردان، تقویت و حفظ نعوظ را تسهیل می‌کند.

علاوه بر این اسفناج با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی، می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی و تقویت قوای جنسی کمک کند.

بیشتر بدانید: اندازه نرمال آلت تناسلی مردان چقدر است؟

نکته پایانی

در این مطلب به تغذیه برای جبران خودارضایی پرداختیم؛ شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان مشکلات جنسی به وبسایت دکتر سعید محمدزاده مراجعه کرده و جهت ویزیت پزشک با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top