skip to Main Content

بسیاری از افراد تعریف واضحی از اندازه نرمال آلت تناسلی مردان ندارند و از این رو به دنبال روش هایی جهت بزرگ کردن آلت تناسلی می گردند.

از نظر تعریف علمی اندازه نرمال آلت تناسلی مردان مشخص است و از این رو نمی توان هر آلتی را دارای مشکل خطاب کرد مگر اینکه آلت بیش از حد طبیعی کوچک باشد. به هر ترتیب در ادامه معیار سنجش اندازه آلت مردان بررسی شده است.

چه آلتی نرمال نیست؟

اندازه نرمال آلت تناسلی مردان بسیار مورد پرسش قرار می گیرد. برخی بر این باورند که آلت تناسلی آنان کوچک بوده و از این رو دچار ضعف اعتماد به نفس می شوند.

طبق تعریف علمی، اندازه آلت نرمال آلت تناسلی مردان بالغ، در حالت نعوظ و بالای ۹ سانتی‌متر کاملاً نرمال است و نیاز به درمان ندارد. آلت تناسلی تنها زمانی کوچک در نظر گرفته می شود که در هنگام نعوظ کمتر از ۳ اینچ (حدود ۷٫۵ سانتی‌متر) باشد. این وضعیتی است که میکروپنیس نامیده می شود.

بیشتر بدانید: اختلال نعوظ چیست ؟

چه آلتی نرمال نیست؟

سایز مناسب از نظر زنان

تحقیقات مختلف در باره رابطه اندازه نرمال آلت تناسلی  مردان و رضایت شریک جنسی، تقریبا همگی به این نتیجه رسیده اند که ارتباط میان اندازه آلت و تاثیر سایز آن در رضایت جنسی شریک زندگی چندان زیاد نیست.

چند سال قبل تحقیقی منتشر شد که مدعی بود طول آلت تناسلی مردانه در جذابیت آنها برای زنان تاثیر دارد. در ابتدا این تحقیق به صورتی گسترده و به ویژه از سوی سایت های و پزشکانی که در کار افزایش طول آلت مردانه هستند به عنوان سندیت علمی بر کارشان در نظر گرفته شد.

این تحقیق اما یک نقطه ضعف بزرگ داشت و اینکه جامعه هدفش بسیار کوچک بود؛ در حقیقت سوالات تحقیق از ۱۰۵ زن استرالیایی پرسیده شده بود و مردانی که این زنان جذابیتشان را ارزیابی کرده بودند، شخصیت های ویدئوهای کامپیوتری بودند.

تحقیقات علمی چه می گویند؟

نتیجه بیش از 20 مورد مطالعه که ازسوی کینگز کالج لندن با همکاری نظام بهداشت و درمان بریتانیا (NHS) بر روی بیش از ۱۵ هزار مرد در سنین مختلف (۱۷ تا ۹۱ سال) و در مناطق مختلف دنیا (اروپا، آفریقا، آمریکا و آسیا، از جمله در ایران) انجام شده، سال 2014 در نشریه بین المللی ارولوژی بریتانیا منتشر شد.

بر اساس این تحقیق متوسط اندازه نرمال آلت تناسلی مردان پیش از برانگیختگی ۹٫۱۶ سانتی‌متر و متوسط محیط آن ۹٫۳۱ سانتی‌متر است. در حالت برانگیختگی متوسط طول ۱۳٫۱۲ و متوسط محیط آن ۱۱٫۶۶ سانتی‌متر است.

روش های بزرگ کردن آلت تناسلی

روش های بزرگ کردن آلت تناسلی

در تمام دنیا گروهی از مردان از بابت اندازه آلت تناسلی خود نگران بوده و برخی نیز به اضطراب یا سندروم کوچک بودن آلت تناسلی مبتلا می شوند. منشا اکثر نگرانی در مورد اندازه نرمال آلت تناسلی مردان عموماً باورهای غلط در مورد اندازه آلت تناسلی و همچنین قدرت باروری یا نارضایتی شریک جنسی است.

روش های مفید

در مورد اندازه نرمال آلت تناسلی مردان باید گفت روش هایی وجود دارند که آلت مرد را بهتر به نظر می رسانند. به عنوان مثال جلوی چاقی شکمی را بگیرید چون باعث می شود اندازه عضو جنسی کوچک به نظر بیاید بنابراین نباید از ورزش غافل بشوید.

در مورد رضایت جنسی نیز باید گفت که شخصیت، رفتار و آگاهی مردان از رابطه جنسی و داشتن یک رابطه عاطفی و محکم با شریک جنسی نقطه کلیدی در  یک رابطه جنسی مطلوب است، بنابراین به جای کوچک انگاری آلت و تلاش برای بزرگ کردن عضو جنسی می‌توان به رشد شخصیت و رفتار جنسی توجه نشان داد.

بیشتر بدانید: هزینه شاک ویو تراپی نعوظ 

سایز مناسب از نظر زنان

نکته پایانی

در این مطلب به این سؤال پاسخ داده شد که اندازه نرمال آلت تناسلی مردان چقدر است؟ این مورد را هم در نظر بیگرید که هر مرد از زاویه بالا عضو جنسی خود را می بیند و این باعث می شود که عضو تناسلی کوچکتر از اندازه واقعی به نظر بیاید، به‌ خصوص وقتی فرد خود را با دیگران مقایسه کند. نگاه کردن در آینه ارزیابی درست تری به دست می‌دهد.

در صورت نیاز به ویزیت و معاینه توسط پزشک می توانید با مطب دکتر محمدزاده تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top