skip to Main Content

خداحافظی با زود انزالی چگونه ممکن است؟ انزال زودرس که اغلب به یک مشکل رایج در روابط جنسی بدل می شود، به آن معنی است که مرد در حین رابطه جنسی خیلی سریع به انزال می رسد.

انزال زودرس می تواند یک تجربه ناامید کننده برای شما و شریک جنسی شما باشد و لذت زندگی جنسی شما را کم کند. با این حال، خبر خوب اینکه خداحافظی با زود انزالی امکان‌پذیر است.

زیر چند دقیقه زود انزالی است؟

پیش از پرداختن به روش های خداحافظی با زود انزالی بهتر است ببینیم که به چه مدت زمانی از انزال شدن، زود ارضایی می گویند؟

آنطور که مرکز سلامت بریتانیا (NHS) گزارش داده، برابر مطالعه ای بر روی 500 زوج، مشخص شد که میانگین زمان انزال حدود 5 دقیقه و نیم پس از شروع رابطه جنسی است.

در نتیجه، دستورالعمل های بین المللی زود انزالی را به صورت انزال در عرض 1 دقیقه پس از دخول تعریف می کند. با این حال مشکل تلقی شدن و نارضایتی از این اتفاق به شما و شریک زندگی شما بستگی دارد.

زیر چند دقیقه زود انزالی است؟

انواع زود انزالی

اگر زمان انزال باعث ناراحتی مداوم شما شده و به دنبال خداحافظی با زود انزالی می گردید، در ابتدا باید به شما بگوییم که به طور کلی دو نوع زود انزالی وجود دارد:

  • انزال زودرس اولیه: انزال زودرسی که شما همیشه با آن مواجه بوده اید.
  • انزال زودرس ثانویه (اکتسابی): زود انزالی ای که اخیراً یه آن دچار شده اید.

علل زود انزالی اولیه اغلب پیش زمینه هایی روانی دارد، همچون داشتن یک تجربه جنسی آسیب زا در سنین پایین. در مقابل انزال زودرس ثانویه می تواند علاوه بر عوامل روانی ناشی از عوامل فیزیکی همچون نوشیدن بیش از حد الکل و التهاب غده پروستات (پروستاتیت) باشد.

مواجهه با زود انزالی

اگر انزال زودرس شما ناشی از یک وضعیت فیزیکی باشد، درمان بیماری زمینه ای باید کمک کند. پزشک می تواند از گزینه هایی برای درمان انزال زودرس در مردان استفاده کند.

درمان انزال زودرس ناشی از عوامل روانی می تواند چالش برانگیزتر باشد. اما اکثر مردانی که به درمان ادامه می دهند، مشکل را حل می کنند. روش های خداحافظی با زود انزالی می تواند شامل برخی تکنیک ها و همچنین درمان های دارویی باشد.

دارو درمانی زود انزالی

تکنیک هایی غیر دارویی برای خداحافظی با زود انزالی

تعدادی از تکنیک های برای مواجهه با زود انزالی وجود دارد که می توان آن ها را پیش از مراجعه به پزشک امتحان کرد؛ این تکنیک ها شامل موارد زیر می شود:

  • خود ارضایی 1 تا 2 ساعت پیش از رابطه جنسی
  • استفاده از کاندوم ضخیم برای کمک به کاهش حس
  • کشیدن نفس عمیق برای مدت کوتاهی؛ این کار واکنش خودکار بدن در طول انزال را کم می کند
  • استراحت در حین رابطه جنسی و فکر کردن به چیزی کاملاً متفاوت برای پرت کردن حواس
  • استفاده از زوج درمانی و تراپی برای تشخیص عواملی (از جمله زود انزالی) که بر روابط شما تأثیر گذاشته و کمک به ترمیم رابطه

دارو درمانی زود انزالی

اگر تکنیک‌های خودیاری مشکل را بهبود نبخشند، می توان از دارو درمانی برای خداحافظی با زود انزالی و بهره گرفت. البته ناگفته نماند که تجویز کننده این درمان ها دکتر خواهد بود.

می توان برای درمان عوارض زود انزالی از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) استفاده کرد. سوتونین ها عمدتا برای درمان افسردگی استفاده می شوند، اما آن ها یک کارکرد هم دارند؛ تاخیر در انزال. این کار کرد در اصل عوارض جانبی این داروها شناخته می شود که اینجا به عنوان درمان به حساب می آید.

داپوکستین و درمان زود انزالی

نوعی دیگر از سروتونین ها که ممکن است دکتر برای خداحافظی با زود انزالی تجویز کند، داپوکستین نام دارد که به طور خاص برای درمان انزال زودرس طراحی شده است. دکتر احتمالاً به شما توصیه می کند که این دارو را بین 1 تا 3 ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کنید، اما نه بیشتر از یک بار در روز؛ دوز مصرفی را دکتر تعیین می کند.

سایر داروهای نوع SSRI که ممکن است برای انزال زودرس تجویز شوند، عبارتند از: پاروکستین، سرترالین یا فلوکستین. معمولاً باید این نوع داروها را به مدت 1 یا 2 هفته قبل از به دست آوردن اثرات کامل مصرف کنید.

داپوکستین و درمان زود انزالی

کرم ها و اسپری ها بی حس کننده برای زودارضایی

علاوه بر اشکال دارویی در درمان و خداحافظی با زود انزالی، کرم ها و اسپری های بی حس کننده هایی همچون لیدوکائین یا کرم پریلوکائین نیز می توانند با کاهش حساسیت آلت تناسلی، به افزایش زمان انزال شما کمک کنند.

استفاده از کرم بی حس کننده همراه با کاندوم می تواند بسیار مؤثر باشد. این به پزشک شما بستگی دارد که بر حسب تشخیص خود، کرمی مناسب را توصیه کند.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد به انزال زودرس پرداخته و ببینیم راه های خداحافظی با زود انزالی چیست؟ همانطور که مشاهده شد، انزال زودرس می تواند ناشی از موارد روانی و فیزیکی باشد و برای درمان آن نیز روش هایی دارویی و غیر دارویی وجود دارد.

پیشنهاد می شود اگر این مشکل روابط جنسی و عاطفی شما را دچار چالش کرده است حتماً به دکتر مراجعه کنید. شما می توانید برای درمان زود انزالی و همچنین سایر مسائل جنسی با مطب دکتر محمدزاده تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 3 Comments

  1. سلام بنده یک بار رفتم برای درمان زود انزالی
    دکتر برام یک قرص به اسم آرایشی و بهداشتی دادند گفتند روزی یک یا دوتا دقیق یادم نیست مصرف کن روز اول چیزی متوجه نشدم دوسه روز بعد یواش یواش حواس پرتی داشتم اینگار رو هوا راه میرفتم سومین یا چهارمین روز رفتم حموم. همونجا غش کرده بودم چشامو بازم کردم دیدم درمانگاه برام سرم بستند
    دیگه ترسیدم

  2. سلام بنده یک بار رفتم برای درمان زود انزالی
    دکتر برام یک قرص به اسم آرایشی و بهداشتی دادند گفتند روزی یک یا دوتا دقیق یادم نیست مصرف کن روز اول چیزی متوجه نشدم دوسه روز بعد یواش یواش حواس پرتی داشتم اینگار رو هوا راه میرفتم سومین یا چهارمین روز رفتم حموم. همونجا غش کرده بودم چشامو بازم کردم دیدم درمانگاه برام سرم بستند
    دیگه ترسیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top