skip to Main Content

به طور خلاصه درباره بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان باید گفت که اینجا صحبت از دارو نیست، بلکه صحبت از روش درمان است. زگیل تناسلی حاصل ویروس پابیلومای انسانی است که برای از بین بردن این زگیل ها به یک سری روش های درمانی نیاز دارید.

حدود 30 درصد از زگیل‌های تناسلی ظرف 4 ماه پس از ظهور خود به خود از بین می‌روند و حدود 90 درصد عفونت‌های HPV در عرض 2 سال پس از عفونت برطرف می‌شوند. اما ویروس می تواند یک دوره نهفتگی داشته باشد و همچنین خطر انتقال به افراد دیگر وجود دارد.

پیشگیری و حذف؛ بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان

یک فرد ممکن است به HPV مبتلا شود و در اثر تماس پوست به پوست در حین رابطه جنسی تناسلی یا مقعدی دچار زگیل تناسلی شود. در موارد نادر، افراد ممکن است در اثر رابطه جنسی دهانی با شریک جنسی مبتلا به زگیل تناسلی در دهان یا ناحیه تناسلی شوند.

در وهله اول باید از وقوع زگیل تناسلی پیشگیری کرد که راه آن تزریق واکسن گارداسیل تا پیش از 26 سالگی است؛ در گام دوم باید از روش های درمانی چون کرایوتراپی برای برداشتن و درمان زگیل های تناسلی بهره گرفت.

درمان های زگیل تناسلی

تشخیص و آزمایش زگیل تناسلی

همانطور که تا اینجا اشاره شده بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان این است که اولاً از ابتلای خود جلوگیری کنند و ثانیا با حذف زگیل ها جلوی مبتلا شدن دیگران را بگیرند.

پزشکان زگیل تناسلی را با معاینه فیزیکی تشخیص دهند که شامل بررسی نواحی تناسلی و رکتوم است. همچنین در برخی از موارد نیز از آزمایش برای تشخیص عفونت‌های مقاربتی (STD) استفاده می شود.

چه زمانی باید زگیل تناسلی را درمان کرد؟

برخی از زگیل‌های تناسلی به خودی خود و بدون درمان برطرف می‌شوند. با این حال، اگر زگیل تناسلی در حال رشد، گسترش یا ایجاد درد یا ناراحتی باشد، باید تحت درمان قرار گیرند.

بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان آن است که از تقسیم سلولی جلوگیری می کنند. مدت و دفعات درمان با داروهای موضعی برای زگیل تناسلی بسته به دارو متفاوت است. با این حال، اکثر موارد زگیل تناسلی در عرض 3 ماه به درمان پاسخ خواهند داد؛ اما شانس پاسخ دهی در این روش از جراحی بسیار کمتر است.

چه زمانی باید زگیل تناسلی را درمان کرد؟

درمان های زگیل تناسلی

شاید عجیب به نظر برسد اما بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان، روش های جراحی است. این نوع درمان ها برای زگیل های بزرگتر یا زگیل هایی که کراتینه شده اند بسیار مؤثر هستند. درمان های زگیل تناسلی به صورت زیر است:

  • انجماد زگیل ها با نیتروژن مایع (کرایوتراپی): نیتروژن باعث ایجاد تاول در اطراف هر زگیل می شود و زگیل ها با بهبودی تاول ها از بین می روند.
  • بریدن زگیل: با استفاده از تیغ های مخصوص زگیل برداشته می شود.
  • از بین بردن زگیل با جریان الکتریکی: در این روش جراح زگیل تناسلی را با جریان الکتریکی می سوزاند. سپس بافت خشک شده را می تراشند و فرد را از زگیل رها می کنند.
  • لیزر درمانی: در صورتی که دسترسی به زگیل دشوار باشد از نور لیزر برای سوزاندن آن استفاده می شود.

پزشکان برای اکثر این روش ها از سطحی از بی حسی موضعی استفاده می کنند. با این حال، برداشتن و جراحی ضایعات گسترده‌تر ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشد.

آیا زگیل تناسلی قابل درمان است؟

آیا زگیل تناسلی قابل درمان است؟

جدای از بحث بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان باید گفت که هیچ درمانی برای HPV یعنی عامل ایجاد زگیل وجود ندارد. اگر HPV در سیستم فرد باقی بماند، ممکن است با وجود حذف علائم زگیل تناسلی، این ضایعات مجدداً ظاهر شوند.

با این حال گاهی اوقات زگیل تناسلی خود به خود برطرف می شود به نحوی که برخی از افراد مبتلا به HPV دیگر این عفونت را طی 18 تا 24 ماه نخواهند داشت.

نکته پایانی

در این یادداشت تلاش شد در مورد بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان صحبت شود؛ همانطور که گفته شد، بهترین راه پیشگیری از ابتلا و در درصورت مبتلا شدن نیز بهترین کار جلوگیری از انتقال دادن ویروس به دیگران است و بهترین اقدام برای برداشتن زگیل، کرایوتراپی است.

شما می توانید برای درمان و برداشتن زگیل تناسلی با مطب دکتر سعید محمدزاده تماس بگیرید.

Rate this post

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top