skip to Main Content

سایز مورد علاقه زنان چیست؟ حداقل اندازه آلت تناسلی مردان چقدر است؟ بسیاری این سؤال ها را می پرسند و البته جذب فریب سایت های تبلیغاتی با عناوین بزرگ کردن آلت تناسلی می شوند.

همانطور که بسیاری از تحقیقات و تعاریف علمی نشان می دهند، حداقل اندازه آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ حدود 9 سانت است که کاملاً طبیعی است. همچنین در مورد اینکه سایز مورد علاقه زنان چقدر است، تحقیقات به یک عدد مشخص نرسیده است.

حداقل اندازه آلت تناسلی مردان

بسیاری بر این باورند که آلت تناسلی شان کوچک بوده و از این رو دچار ضعف اعتماد به نفس می شوند. ریشه این موضوع در باروهای غلط و همچنین تماشای فیلم هایی است که سایز مورد علاقه زنان را بزرگ در مقیاس های بزرگ جلوه می دهند.

طبق تعریف علمی، اندازه آلت نرمال آلت تناسلی مردان بالغ در حالت بر انگیختگی به طور متوسط حدود 13 سانتی‌متر است و نیاز به درمان ندارد. آلت تناسلی تنها زمانی غیر عادی است که در هنگام نعوظ کمتر از حدود ۷٫۵ سانتی‌متر طول داشته باشد.

بیشتر بدانید: اختلال نعوظ چیست ؟

سایز مورد علاقه زنان و حداقل اندازه آلت تناسلی مردان

سایز مناسب از نظر زنان

تحقیقات مختلف در ارتباط با رضایت شریک جنسی از آلت تناسلی و سایز مورد علاقه زنان، تقریبا همگی به این نتیجه رسیده اند که ارتباط میان اندازه آلت و تاثیر سایز آن در رضایت جنسی شریک زندگی چندان زیاد نیست.

ممکن است برخی از تحقیقات علمی با جامعه هدف کوچک و مختص به یک منطقه جغرافیایی خاص، بتوانند اندازه های بزرگ آلت تناسلی را با رضایت جنسی زنان مرتبط کنند اما در مقیاس واقعی چنین نیست و نمی توان این تحقیقات را به عرصه جهانی تعمیم داد.

تحقیقات چه می گویند؟

بر اساس یک تحقیق معتبر در سال 2014، متوسط اندازه نرمال آلت تناسلی مردان پیش از برانگیختگی حدود ۹٫۱۶ سانتی‌متر و متوسط محیط آن ۹٫۳۱ سانتی‌متر است. این اندازه در حالت برانگیختگی به طور متوسط به طول ۱۳٫۱۲ سانتی‌متر و متوسط محیط آن ۱۱/۶۶ سانتی‌متر می رسید.

با توجه به تعریف مشخص از متوسط و میانگین می توان گفت ارتباطی میان سایز مورد علاقه زنان و حداقل اندازه آلت تناسلی مردان به صورت جدی وجود ندارد، در غیر این صورت این نارضایتی باید به یک بحران جهانی تبدیل می شد!

سایز مناسب از نظر زنان

روش های مفید برای افزایش سایز آلت

اما حالا که در مورد سایز مورد علاقه زنان صحبت شد، بد نیست در مورد اندازه نرمال آلت تناسلی مردان نیز نکته ای گفته شود. موثرترین روش برای اینکه یک آلت مردانه بهتر به نظر برسد، تناسب اندام است. برای این کار باید با انجام منظم ورزش جلوی چاقی شکمی را گرفت، زیرا باعث می شود سایز عضو جنسی کوچک به نظر برسد.

در مورد رضایت جنسی نیز باید گفت که شخصیت، رفتار و آگاهی مردان از رابطه جنسی و داشتن یک رابطه عاطفی و محکم با شریک جنسی نقطه کلیدی در  یک رابطه جنسی مطلوب است. بنابراین به جای غیرنرمال دانستن اندازه آلت تناسلی خود و تلاش برای بزرگ کردن عضو جنسی، باید به رشد شخصیت و رفتار جنسی توجه کرد.

تبلیغات چه می گویند؟

همانطور که گفته شد، سایت های گوناگون مخاطب را با امواج تبلیغاتی در مورد سایز آلت تناسلی مواجه می کنند؛ این شگرد تبلیغاتی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا وجود دارد که سایز مورد علاقه زنان را خاص جلوه دهد و مردان را نسبت به استفاده از داروهای جنسی یا جراحی ترغیب کند.

روش هایی همچون جراحی تنها زمانی به کار گرفته می شوند که سایز آلت تناسلی فرد از حد نرمال هم کمتر بوده و فرد در اصطلاح دچار پدیده هسته خرما یا میکروپنیس باشد. همچنین بسیاری از روش های دارویی از کوچکترین پشتوانه علمی و طبی برخوردار نیستند.

بیشتر بدانید: درمان زود انزالی با وازلین امکان پذیر است؟

روش های مفید برای افزایش سایز آلت

نکته پایانی

در این مطلب به سایز مورد علاقه زنان و حداقل اندازه آلت تناسلی مردان پرداخته شد. به طور کلی برای در نظر گرفتن سایز آلت تناسلی نباید به قیاس خود با دیگران و همچنین فیلم های جنسی بپردازید. علاوه بر این فریب تبلیغات را نیز نخورید.

چنانچه آلت تناسلی شما زیر حد نرمال باشد، در آن هنگام باید توسط پزشک ویزیت شوید. در صورت نیاز به خدمات پزشک می توانید با مطب دکتر محمدزاده تماس بگیرید.

3.3/5 - (9 امتیاز)

This Post Has 41 Comments

  1. سلام ببخشید من التم اندازه دورش 19سانت وطولش 23سانت هست ایا برای ازدواج مشکلی برام پیش نمیاد

  2. سلام
    من ۳۵سالمه، متاهلم،آلتم هنگام نعوض۱۳سانته،همش فکرمیکنم خانمم درست ارضانمیشه، آیامشکلی هست؟

  3. سلام بنده چند روزی تا ۱۶ سالگی ام نمونده
    میخواستم بدونم اینکه من احساس میکنم که التن از ۱۳ سالگی به بعد با افزایش سنم رشد کرده و جدیدا وقتی اندازه گرفتم ۶/۱۰اینچ هست
    نشونه خوبی هست.مشکلی پیش نمیاد؟؟

  4. سلام دوستان. هرکی آلتش ۱۳ سانت هست ازدواج نکنه. مال بنده ۱۷ سانت بود .خودمم بهترین سسک رو انجام میدادم. اما زنم طلاق گرفت . ۱۷ سانت کجا ۱۳ سانت کجا . اگر کسی ۱۳ سانت باشه زنشم ازش طلاق نگیره .مطمعن باش که. زنت با یکی دیگه رابطه داره طرف سیرش میکنه .بهمون خاطر اونم طلاق نمیگیره.

  5. من اندازه آلت تناسلیم بین چهارده تا پانزده و نیم هستش دچار مشکل نمیشم در آینده سنم 22 سال هست

  6. سلام من ۳۰ سالم هس ۹ سال میشه عروسی کردم خانمم باردار نمیشه آلتم ۱۳ سانتی چیکار کنم

  7. سلام من 11.5تقریبا سایزمه چکار کنم رفتم خواستگاری خیلی دلشوره دارم آیا خانمم رضایت داره یا نه

  8. اره ۱۳سانت خوبه و‌نگران نباش
    میانگین جهانی ۱۲/۵۰هستش
    داداش شما دیگه ۳۵سالته ولش کن نمی خواد این ته بنجاره عمرت ازدواج کنی 😂

    1. دنیا رو میانگین نمیچرخه، شما میوه و مواد غذایی خریدنی حاضری جنس بنجول بخری ؟ معلومه که بهترین رو میخری، زنها هم بهترین اندازه رو دوست دارند….

  9. با عرض سلام و خسته نباشید
    شرمنده بنده اختلال نعوظ دارم چندین بار هم به دکتر مراجعه کردم ولی جواب نگرفتم
    چکار باید انجام دهم؟

  10. هیچ وقت فکر نکنید آلت تناسلی بزرگ برای مرد خوبه ، آلت تناسلی من ۱۹ سانت با قطر ۷
    شدید کلفته و قبل ازدواج رابطه داشتم و با همسرم ، تاحالا کسی نتونسته بخوره ، گاز زده میشه و زخمی ، فقط آلت تناسلی بزرگ برای دخول و لا پایی خوبه ک ارضا میشند تند تند

  11. من ۱۸ سالمه و طول التم حدودا بین ۱۵ تا ۱۶ سانت هست ولی نسبت به قد و هیکلم فکر میکنم کوچیکه
    ایا نیاز به پیگیری و درمان هست یا نه؟
    خودم میخوام بزرگ تر باشه راه حلی برای بزرگتر کردن سایزش هست ؟

  12. سلام ببخشید ازمن طولش ۲۱ ونیم و قطرش ۲۵ /نیمه. کسی هست با من تحمل زندگی کردن داشته باشه به نظرتون

  13. سلام من 20سالمه اندازه طول آلت من 13سانت و اندازه دورش15سانت آیا عروسی کنم مشکلی برام پیش نمیاد خواهش میکنم جواب بدین

  14. کاملا اشتباه ایا یه خانم با دومتر قد با یک خانم با 1.4 هردو دست و دهان یک اندازه دارن اندازه الت به اندام بستگی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top