از سوالات شایع بیماران زگیل تناسلی این است که درمان زگیل با کرایوتراپی چیست و هزینه درمان زگیل تناسلی  با روش فریز کردن زگیل چقدر است. در این مطلب به این موضوع می پردازیم .

اما قبل از هر چیز باید بدانیم زگیل تناسلی چیست ؟

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی (STD) است. انواع خاصی از HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شوند و این ویروس از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی تناسلی به راحتی انتقال می‌یابد. هنگامی که به ویروس اچ پی وی مبتلا هستید، همیشه می‌توانید آن را به شخص دیگری انتقال بدهید.

هزینه درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یا ویروس پاپیلوم انسانی از مهمترین و فراگیرترین بیماریهای آمیزشی جهان است.روش انتقال این ویروس از طریق رابطه جنسی می باشد و به سرعت از شخص ناقل به شخص سالم منتقل می گردد.

در اوایل سده 20 میلادی متخصصین متوجه افزایش سرطان دهانه رحم در زنان روسپی شده اند که پس از بررسی های فراوان رابطه سرطان دهانه رحم و ویروس زگیل تناسلی یا اچ پی وی مشخص گردید.

البته قابل ذکر است بیش از صد نوع ویروس پاپیلوم انسانی وجود دارد که حدود سی نوع آن اطراف تاحیه تناسلی را درگیر می کنند و فقط نوع ششم و یازدهم آن عامل ایجاد زگیل تناسلی می باشند.

بصورت زگیل های در اطراف دستگاه تناسلی نمایش داده می شود که در صورت پیشرفت امکان ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم را برای خانم ها ایجاد می کند.

هزینه درمان زگیل تناسلی

ویروس پاپیلوم یا عامل ایجاد زگیل تناسلی به راحتی هم از طرف خانم ها و هم از طرف آقایان در رابطه جنسی منتقل می گردد.ضمن اینکه ویروس زگیل تناسلی از طریق تماس پوستی نیز منتقل می گردد یعنی حتما برای انتقال این ویروس نیاز به رابطه جنسی یا دخول واژینال و یا دخول معقدی نمی باشد.

روش تشخیص آن نیز بسیار راحت می باشد بصورت توده های سفت توپر زگیل شکل در اطراف ناحیه تناسلی و یا معقد قابل مشاهده می باشد.

دیگر علایم آن به شرح زیر می باشد :

• رنگ زگیل های تناسلی امکان دارد به رنگ پوست و بعضی وقتها هم پررنگ تر و یا کم رنگ تر از پوست بدن است
  • زگیل های اطراف دهان که می بخاطر  ارتباط جنسی دهانی می باشد.
  • سوزش و خارش در محل زگیل ها وجود دارد
  • حساسیت های پوستی  معمول در محل زگیل ها
  • ترشح و رطوبت در اطراف زگیل ها
  • درد و خونریزی در زمانی که زگیل های تناسلی در مسیر مجاری ادراری هست

علائم و نشانه های زگیل تناسلی

افرادی که دچار زگیل تناسلی شده اند در ناحیه واژن، مقعد و آلت تناسلی خود زائده هایی را مشاهده خواهند کرد.

در برخی از افراد علیرغم آلودگی به ویروس پاپیلومای انسانی روی سطح پوست، زگیل دیده نمی شود.

گاهی اوقات چند سال پس از تماس با ویروس، علائم آن خود را نشان می  ‌دهند به همین دلیل امکان تعیین زمان آلودگی وجود ندارد.

در دوران بارداری به علت تغییراتی که در سیستم ایمنی بدن برای کنترل ویروس ها به وجود می  ‌آید احتمال به وجود آمدن مجدد زگیل وجود دارد.

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

رعایت کردن نکات زیر به پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی HPV کمک می کنند:

• دریافت واکسن زگیل تناسلی یا همان واکسن گارداسیل HPV. واکسن HPV شامل سه مرتبه تزریق در مدت 6 ماه بوده و فقط برای افرادی پیشنهاد می شود که زیر 26 سال سن دارند.
  • پرسیدن سوال از پزشک در ارتباط با نوع واکسن دریافتی
  • واکسن دو گانه HPV (سرواریکس) تنها در برابر انواع 16 و 18 مصونیت ایجاد می کند.
  • واکسن چهار گانه HPV (گارداسیل) در برابر انواع 6، 11، 16 و 18 مصونیت ایجاد می کند.
  • واکسن نه گانه HPV یا همان نوع نو ترکیب گارداسیل 9 می تواند در برابر انواع 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 مصونیت ایجاد کند. واکسن گارداسیل 9 مصونیت بیشتری را در برابر HPV ارائه می کند. زیرا بدون اینکه تا به حال گزارشی از آن مبنی بر افزایش عوارض جانبی و واکنش های نامطلوب ثبت شود، در برابر طیف بسیار گسترده تری از انواع HPV مصونیت ایجاد می کند.
  • عارضه جانبی واکسن گارداسیل ۹ تحریک در محل تزریق است که شامل درد، تورم و قرمزی می شود. احتمال دارد برخی بیماران پس از تزریق به سردرد دچار شوند.
  • در صورت وجود داشتن زگیل های تناسلی باید از برقراری ارتباط جنسی با شریک خود اجتناب شود.
  • هر دفعه ای که فرد تمایل به برقراری ارتباط جنسی دارد باید از یک کاندوم از جنس لاتکس استفاده کند. با این حال لازم به ذکر است کهHPV از طریق تماس پوست به پوست و نه تبادل مایعات بدنی منتقل می شود. این به این معنی است که کاندوم همواره از انتشار HPV جلوگیری نمی کند اما با این حال می تواند خطر آن را کاهش دهد.
  • زنان باید جهت انجام غربالگری سرطان دهانه رحم با پزشک متخصص زنان خود ملاقات کنند. زنان باید این غربالگری را از سن ۲۱ سالگی شروع کرده و تا ۶۵ سالگی ادامه دهند.

هزینه درمان زگیل تناسلی با فریز کردن یا کرایو درمانی چقدر است؟

البته این میزان به تعداد زگیل و حجم و مسائل دیگر مرتبط است.

اما به طور تقریبی هزینه درمان زگیل تناسلی با فریز کردن یا هزینه کرایوتراپی را در زمان نوشتار این مطلب می توان از ۳۰۰,۰۰۰ هزار تومان به بالا  دانست که در مقایسه با خیلی از روش های دیگر ارزانتر است.

در کلینیک دکتر محمدزاده واقع در  تهران  تمام امکانات از جمله اتاق عمل مجهز برای انجام کرایوتراپی و فریز کردن زگیل ها و دیگر اعمال درمانی زگیل تناسلی وجود دارد که مراجعین عزیز می توانند با خیال آسوده در محیطی سالم و امن برای درمان اقدام نمایند.

با عنایت به سالها تجربه دکتر سعید محمدزاده در راستای انجام درمان و انجام نمونه های موفق بسیاری، شما عزیزان می توانید با اطمینان و خیالی راحت به این مرکز مراجعه نمایند.

تزریق درمان زگیل تناسلی در تهران برای  پیشگیری و همچنین مراحل درمان ، توسط مربی ارشد وازکتومی و استاد دانشگاه، روشی مطمئن و بدون عوارض برای درمان می باشد که تعداد زیادی نمونه موفق را شامل شده است و همواره رضایت مراجعین در الویت کاری برای این مطب بوده و می باشد.